جمعه 10 فروردین 1403

مشکلات طرح ساماندهی رود دره فرحزاد بررسی شد

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع

مشکلات طرح ساماندهی رود دره فرحزاد بررسی و مقرر شد بودجه مربوط به این طرح اختصاص داده شود.

طرح ساماندهی رود دره فرحزاد با اهداف کلان تحقق مدیریت یکپارچه سیل شهر تهران، بهبود اکو سیستم شهری در محدوده حریم اکولوژیکی رود دره ها، کاهش آلودگی هوای شهر تهران، فرهنگسازی درخصوص مسائل زیست محیطی، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و بهبود و نوسازی بافت فرسوده در حوزه مداخله موثر رودخانه‌ها را دنبال می‌کند.

از آغاز طرح ساماندهی رود دره فرحزاد تاکنون بیش از 600 معتاد متجاهر ساماندهی، 25 برج نوری راه اندازی و 15 آلونک و 18 پلاک قرمز تخریب شده است. همچنین 5 کانکس برای حضور پلیس و افزایش امنیت و جاده مناسب برای دسترسی ایجاد شده است.

با توجه به اینکه از آغاز طرح ساماندهی رود دره فرحزاد تاکنون اعتبار مورد نیاز تخصیص داده نشده است، در جلسه‌ای با حضور معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز، شهرداران مناطق 2 و 5 و مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات مقرر شد؛ بودجه مربوط به این طرح به مناطق 2، 5 و سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران اختصاص داده شود.

همچنین مقرر شد؛ طی مکاتباتی با وزارت نیرو همزمان با ساماندهی رود دره فرحزاد توسط شهرداری تهران، این وزارتخانه نیز بحث فاضلاب این محله را پیگیری و رفع کند.