شنبه 14 مهر 1403

مصرف گاز در استان زنجان سه درصد افزایش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مصرف گاز در استان زنجان سه درصد افزایش یافت

زنجان - ایرنا - افزایش تعداد مشترکان شرکت گاز در استان زنجان، میزان مصرف این انرژی را در پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد افزایش داد.

به گزارش ایرنا، گاز به عنوان سوخت ارزان و پاک ضمن ایجاد رفاه برای خانوارها، در حوزه های صنعتی و کشاورزی کارآیی بسیار زیادی دارد و با گسترش خدمات رسانی گاز و اتصال 100 درصدی همه شهرها و بیش از 87 درصدی روستاهای استان زنجان به شبکه اصلی گاز کشور، این نعمت خدادادی هر چه بیشتر در دسترس مردم قرار گرفته است.

گاز رسانی به روستاهای استان زنجان علاوه بر سهولت در زندگی روزمره ساکنان، نوید بخش توسعه صنایع کوچک همچون گلخانه ها، کارگاه ها و دیگر موارد است که بخش اشتغال و تولید را رونق می بخشد و موجب مهاجرت معکوس و ماندگاری روستاییان در مناطق خود می شود.

توسعه گازرسانی به نقاط روستایی و شهری یکی از برنامه های جمهوری اسلامی است و تا خرداد سال آینده درصد بهره مندی روستائیان استان از گاز به 92 درصد افزایش خواهد یافت.

در زمان حاضر شهر و روستا از نظر قانون و جایگاه اجتماعی یکسان بوده و رفاه بیشتر و دسترسی روستائیان به خدمات زیرساختی از جمله انرژی، بهداشت و درمان، ارتباطات و سایر بخش ها مهمترین هدف دولت ها در کشور محسوب می شود.

امسال با توجه به سرمای زود هنگام پاییزی و روشن شدن شعله های گاز در منازل افزایش مصرف گاز دور از تصور نبود. اما از طرفی نیز به دلیل شرایط کرونایی مدارس، مراکز آموزشی، باشگاه ها، سالن های ورزشی و تالارها در سطح استان زنجان تعطیل شد و انتظار کاهش مصرف انرژی گاز را داشتیم که مسوولان مربوطه از افزایش مصرف این انرژی خبر می دهند.

افزایش مشترکان، مصرف گاز را در استان بالا برد

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: از ابتدای مهر تا 15 آذر ماه سال گذشته مشترکان گاز استان 579 میلیون مترمکعب انرژی مصرف کرده بودند که امسال در همین مدت مصرف گاز به 596 میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

موسی احمدلو از افزایش 17 هزارو 827 مشترک گاز خبرداد و اظهار داشت: افزایش سه درصدی این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل ناشی از افزایش مشترکان گاز استان زنجان است.

وی تاکید کرد: تا پایان آذرماه سال گذشته 340 هزار و 370 مشترک گاز در بخش های مختلف داشتیم که امسال این رقم به 358 هزار و 197 مشترک رشد یافت.

احمدلو ادامه داد: با توجه به اینکه مدارس در استان زنجان به دلیل شیوع کرونا تعطیل است از طرفی برخی از خانواده ها چند فرزند مدرسه ای دارند که هر کدام از این دانش آموزان در اتاقی مشغول آموزش در فضای مجازی هستند که این اتاق ها نیازمند گرما و روشن شدن وسایل گرمایشی است.

وی افزود: در حالیکه سال های گذشته برخی از خانواده ها نیازی به روشن کردن چندین بخاری گازی در یک منزل مسکونی را نداشتند که این مهم نیز بر علت افزایش مصرف انرژی گاز در استان زنجان تاثیرگذار بوده است.

593 روستا در مناطق سردسیر به شبکه گاز متصل هستند

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: از 911 روستای دارای سکنه استان 593 روستا در مناطق سردسیر به شبکه گاز رسانی متصل شده و از این انرژی برخوردار هستند.

احمدلو تاکید کرد: عملیات گازرسانی برای 54 روستای دیگر در استان زنجان در دست اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: اگر منابع مالی به خوبی تامین شود گاز زنجان با مجهز بودن به نیروهای توانمند و متعهد، ظرفیت لازم برای تامین نیاز استان به گاز طبیعی در بخش های مختلف، مشترکان خانگی، صنعتی و عمومی را در کمترین زمان ممکن دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: این شرکت با اجرای 6 هزار و897 کیلومتر شبکه گذاری و نصب 193 هزار علمک در استان برای 358 هزار و 120 مشترک خدمات ارائه می دهد.

به گفته احمدلو، از این تعداد مشترکان بیش از 328 هزار خانگی، 27 هزار و 802 تجاری و 2 هزار و 318 نیز صنعتی هستند.

*س_برچسب‌ها_س*