یک‌شنبه 8 مهر 1403

معاملات سهامی به دهم مرداد ماه باز می‌گردد؟/ پیش‌بینی بازار سهام امروز 8 مهر 1403+ نمودار

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
معاملات سهامی به دهم مرداد ماه باز می‌گردد؟/ پیش‌بینی بازار سهام امروز 8 مهر 1403+ نمودار

اقتصادنیوز: بورس تهران روز گذشته را با کاهش تراز شاخص کل و افت تراز شاخص هم‌وزن و در کنار خروج سنگین سرمایه حقیقی 660 میلیارد تومانی از سهام پشت سر گذاشت. کاهش ارزش معاملات خرد در روز شنبه 64 درصد بود و ارزش معاملات خرد به سطح 2 هزار و 246 میلیارد تومانی نزولی کرد.

عکس: اقتصادنیوز / دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار سهام در روند معاملات روز معاملاتی گذشته شاهد کاهش تراز شاخص کل در کنار افت تراز شاخص کل هم‌وزن بود. دیروز بازار سهام شاهد خروج سرمایه حقیقی از موقعیت‌های سهامی بود و از سوی دیگر با ورود سرمایه حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت مواجه شدیم. در معاملات سهامی دیروز با محدودیت یک درصدی دامنه نوسان قیمتی همراه بودیم.

روند معاملات سهامی 30 روز اخیر

بازار سهام روز گذشته شاهد کاهش ارزش معاملات خرد تا سطح 2 هزار و 246 میلیارد تومانی بود و در حالی که خروج شدید پول حقیقی قابل توجهی از موقعیت‌های سهامی داشتیم؛ با ورود سرمایه به صندوق‌های درآمد ثابت و با پشتوانه طلا روبرو شدیم.

ارزش صف‌های خرید سهام دیروز کاهش 75 درصدی داشت و ارزش صف‌های فروش 1598 درصد رشد کرد. با این تفاسیر، ارزش صف‌های خرید به سطح 168 میلیارد تومان نزول کرد و ارزش صف‌های فروش تا 3 هزار و 5 میلیارد تومان افزایش یافت.

روز معاملاتی گذشته سرانه خرید هر کد حقیقی از 33.4 میلیون تومان روز چهارشنبه تا 20.6 میلیون تومان کاهش داشت. دیروز سرانه فروش هر کد حقیقی افزایش داشت و به 56.3 میلیون تومان رسید. با این اوصاف شکاف سرانه حقیقی به سمت فروشندگان حقیقی سنگینی می‌کند.

پیش بینی بورس یکشنبه

با توجه به روند معاملات روز‌های اخیر، قیمت‌های جهانی و خبر‌های اثرگذار بر روند معاملات؛ معاملات روز یکشنبه با کف حمایتی 2 میلیون و 100 هزار واحدی شاخص کل آغاز خواهد شد. تعطیل شدن امروز بازار سهام احتمال زیادی دارد اما در صورت بازگشایی هسته معاملاتی احتمالا روند معاملاتی روز شنبه را با شدت بالاتری در سمت عرضه شاهد باشیم. معاملات امروز با محدودیت 1 درصدی دامنه نوسان قیمتی آغاز خواهد شد و احتمالا شاهد صفوف فروش قابل توجهی باشیم.

با این منوال پیش بینی می‌شود که بازار سهام امروز ارزش معاملات خردی در سطح 1 تا 3 همتی داشته باشد. بورس تهران احتمالاً معاملات امروز را با کاهش تراز شاخص‌های اصلی آغاز کند. احتمال بازدهی منفی شاخص‌های اصلی بازار سهام و عملکرد ضعیف‌تر شاخص کل به نسبت شاخص کل هم‌وزن در انتهای معاملات امروز بالا است. جریان پول حقیقی در سهام برای معاملات امروز منفی پیش بینی می‌شود و ورود پول حقیقی به صندوق‌های با پشتوانه طلا و درآمد ثابت احتمال بالایی خواهد داشت. صفوف خرید سهام اندکی کاهش می‌یابد و در سمت صفوف فروش سهام نیز احتمال افزایش وجود دارد. احتمالاً در انتهای معاملات امروز سرانه خرید هر کد حقیقی در سطح بالای 17 میلیون تومان قرار گیرد و سرانه فروش نیز در بالای 35 میلیون تومان قرار گیرد. فرابورس تهران احتمالاً کاهش تراز بیشتری در شاخص‌های اصلی خود به نسبت بورس داشته باشد؛ اما احتمال شکاف بازدهی در بین شاخص کل و هم‌وزن فرابورس کاهش یابد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
معاملات سهامی به دهم مرداد ماه باز می‌گردد؟/ پیش‌بینی بازار سهام امروز 8 مهر 1403+ نمودار 2
معاملات سهامی به دهم مرداد ماه باز می‌گردد؟/ پیش‌بینی بازار سهام امروز 8 مهر 1403+ نمودار 3