جمعه 31 فروردین 1403

معاون استاندار آذربایجان شرقی: آماده گسترش روابط گردشگری با ترکیه هستیم

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
معاون استاندار آذربایجان شرقی: آماده گسترش روابط گردشگری با ترکیه هستیم

تبریز - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اشتراکات تاریخی، فرهنگی و اجتماعی ایران و ترکیه گفت: آماده گسترش روابط تجاری و گردشگری با این کشور هستیم.

به گزارش ایرنا، تراب محمدی روز سه شنبه در دیدار با هیات عالی رتبه ترکیه در تبریز افزود: آماده تسهیل گری برای حضور هیات های خصوصی تجاری و گردشگری در استان هستیم.

وی ادامه داد: ایرانیان بسیاری سالانه به ترکیه سفر می کنند ولی تعداد ورودی گردشگران ترکیه به ایران کم است که نیاز است هیات های گردشگری ترکیه بیش از پیش ایران و خطه آذربایجان را در کشورشان بشناسانند.

محمدی با اشاره به حضور سرمایه گذاران خارجی از جمله کشور ترکیه در شهرک سرمایه گذاری خارجی در نزدیکی شهر تبریز، اظهارداشت: علاوه بر منطقه تجاری آزاد ارس، شهرک سرمایه گذاری خارجی فرصت بسیار خوبی برای حضور سرمایه گذاران در این استان است.

وی پیشنهاد کرد: نتایج این دیدار در قالب تفاهم نامه برای گسترش روابط گردشگری و تجاری بین هیات عالی رتبه ترکیه و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان منعقد شود تا قابل پیگیری باشد.

رییس هیات عالی رتبه ترکیه نیز در این دیدار بر گسترش روابط بین ایران و ترکیه تاکید کرد و گفت: در چند روز گذشته که در تبریز حضور داشتیم از نزدیک ظرفیت های بالای این خطه را در صنعت گردشگری مشاهده کردیم.

خاروق علی ییلدیریم افزود: با توجه به اشتراکات بسیار زیاد فرهنگی و تاریخی بین دو کشور علاقمند گسترش روابط تجاری و گردشگری با ایران به خصوص آذربایجان شرقی هستیم.

برچسب‌ها