یک‌شنبه 6 آبان 1403

معاون رئیسی: مدارا با مردم کارسازترین اصول در مدیریت انسانی است

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
معاون رئیسی: مدارا با مردم کارسازترین اصول در مدیریت انسانی است

حسینی بیان کرد: همانگونه که شهید بهشتی بیان کرده است که ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت، لذا باید هدف ما یکی از نکاتی خدمت به مردم نه دستیابی به قدرت باشد.

سید محمد حسینی، امروز (11اسفند) در اولین همایش ملی تکریم مردم، افزایش بهرهوری و ارتقاء سلامت اداری در سنندج اظهار کرد: مقام معظم رهبری یکی از دلایل عدم رشد اقتصادی در چند دهه گذشته را عدم بهرهوری عنوان کرده است.

وی عنوان کرد: یکی از وظایف مدیران و کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی افزایش بهرهوری اداری است.

حسینی در خصوص تکریم مردم بیان کرد: برخلاف فراعنه که هدف آن‌ها خوار و ذلیل کردن انسان‌ها است، نگاه انبیا و اسلام حفظ و تکریم جایگاه و مقام والای انسانی است، لذا باید کارگزاران درصدد تکریم مردم و هدف آن‌ها از خدمت، خدمت به خلق باشد.

وی خاطرنشان کرد: ارتقاء سلامت اداری در گرو حذف و یا کاهش فساد اداری و عمل به اصول دوازدهگانه ریاست جمهوری برای مقابله با فساد اداری است.

حسینی بیان کرد: همانگونه که شهید بهشتی بیان کرده است که ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت، لذا باید هدف ما یکی از نکاتی خدمت به مردم نه دستیابی به قدرت باشد.

وی ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی مبتنی بر مردم سالاری و حفظ جایگاه والای انسانیت و تاکید بر تکریم انسان است.

حسینی مردم‌داری را یکی از ویژگی‌های اصلی کارگزاران عنوان کرد و افزود: کارگزاران در جهت تقویت ویژگی مردم داری باید هفتاد و نه نامه نهج البلاغه را که سرشار از احکام و دستورالعمل‌های حکومتی است را مطالعه و سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی به اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی در برابر قدرت‌های جهانی اشاره و گفت: امروزه حرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی به سمت عدالت‌خواهی و حمایت و دفاع از مظلومان است.

وی در ادامه به پرهیز از کاهلی و سستی در کار تاکید و یادآور شد: بهرهوری اداری زمانی حاصل می‌شود که همه افراد کار خود را به درستی انجام دهند.

حسینی در ادامه اظهار کرد: امروزه جنگ ترکیبی که در بعد اقتصادی جلوه بیشتری دارد با سستی و کاهلی به جایی نمی‌رسد و نیازمند روحیه جهادی و انقلابی است.

وی عنوان کرد: حال که فرصت خدمت فراهم شده است باید این فرصت‌ها را مغتنم شمرد و قدردان آن بود.

حسینی در پایان مدارا با مردم را جزو کارسازترین اصول در مدیریت انسانی دانست.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.