سه‌شنبه 17 مهر 1403

معاون رییس جمهوری: خطر پیری جمعیت را باید مهار کنیم

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
معاون رییس جمهوری: خطر پیری جمعیت را باید مهار کنیم

قم - ایرنا - معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر ضرورت مهار خطرپیری جمعیت، گفت: قانون جوانی جمعیت در سطح ملی تصویب شده است و باید با اجرای دقیق این قانون خطر پیری جمعیت در دو دهه آینده کاهش پیدا کند.

انیسه خزعلی شامگاه دوشنبه در حاشیه سفر به قم در جمع خبرنگاران، افزود: یکی از اهداف مهم سفر به قم را بهره گیری از بیانات مراجع تقلید دانست و افزود: در کنار این حوزه زنان و خانواده با مسائلی زیادی روبه رو است که نیازمند راهکارهای فقهی و قانونی است که در این زمینه از نظرات مراجع تقلید به صورت مستمر استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: تلاش می گردد مسائل مستحدثه و مباحثی که در حوزه زنان دچار مشکل قانونی و فقهی هستند در قالب این قبیل دیدارها و تعاملات کمتر شود.

خزعلی افزود: همزمان در تهران نیز شورایی با حضور نخبگان جامعه شناسی و روانشناسی جهت حل مشکلات و مسائل پیرامون زن و خانواده تشکیل شده است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده تصریح کرد: در ظرفیت مباحث آموزشی و پژوهشی برای افزایش مهارت های زندگی زنان و مردان، تحکیم خانواده، کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش ازدواج در کنار تلاش برای کاهش طلاق استفاده خواهد شد.

وی اظهار داشت: بخشی از مساله کاهش ازدواج و افزایش طلاق از مباحث آموزشی و مهارتی و بخش دیگری از آن به مسائل و پشتیبانی قانونی ناشی شده است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو کرد.

*س_برچسب‌ها_س*