چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

معاون نخست وزیر قزاقستان وارد تهران شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
معاون نخست وزیر قزاقستان وارد تهران شد

تهران - ایرنا - هیأتی از جمهوری قزاقستان به ریاست معاون نخست وزیر و وزیر تجارت و همگرائی این کشور، روز شنبه به منظور یک سفر کاری دو روزه، وارد ایران شد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، هیأتی از جمهوری قزاقستان به ریاست «بخیت سلطانوف» معاون نخست وزیر و وزیر تجارت و همگرائی این کشور، روز شنبه 31 اردیبهشت 1401 به منظور یک سفر کاری دو روزه، وارد ایران شد.

در این سفر قرار است تعدادی از دیدارهای مهم معاون نخست وزیر جمهوری قزاقستان با مقامات ارشد ایرانی برای بحث و بررسی در مورد طیف گسترده‌ای از موضوعات همکاری قزاقستان و ایران برگزار شود.

در این سفر پیش‌بینی می‌شود سلطانوف با محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور دیدار و در خصوص توسعه همکاری های دوجانبه، از جمله افزایش گردش تجاری قزاقستان و ایران گفت‌وگو کند.

علاوه بر این، رئیس این هیأت قزاقستانی با رؤسای وزارتخانه‌های کشاورزی، نفت، راه و شهرسازی و بهداشت ایران، شرکت ملی نفت و شرکت ملی راه‌آهن، بانک مرکزی و اتاق بازرگانی ایران، اتاق مشترک صنعت قزاقستان و ایران، و همچنین شرکت های بزرگ واردات و صادرات، غلات، دانه‌های روغنی، ترانزیت، بندری، راه‌آهن، لجستیک و سایر شرکت های ایرانی دیدار خواهد کرد.

برچسب‌ها