چهارشنبه 4 مهر 1403

معتمدی: کسب مدال طلا در شریط سخت کرونایی آسان نبود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
معتمدی: کسب مدال طلا در شریط سخت کرونایی آسان نبود

تهران - ایرنا - دارنده مدال طلای قهرمانی آسیا در دسته 102 کیلوگرم گفت: کرونا شرایط سختی را برای ورزش ایجاد کرده و با زحمات کادر فنی و حمایت فدراسیون این مدال را کسب کردم که البته کار راحتی نبود.

«سیدرسول معتمدی» که مدال طلا و مجموع دسته 102 کیلوگرم رقابت‌های قهرمانی آسیا را کسب کرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کار راحتی نبود در دسته‌ای که حضور داشتم چند مدعی حضور در المپیک بودند. فارس الباخ قطری و رسولبکوف قرقیز تلاش زیادی برای کسب امتیازات گزینشی داشتند و من نیز به دنبال کسب افتخار برای مردم عزیز ایران بودم. شرایط سختی برای کسب این مدال تجربه کردم و شیوع ویروس کرونا این شرایط را از همیشه دشوارتر کرد. کادر فنی با برنامه مدون و حمایت فدراسیون توانستند که ملی‌پوشان وزنه‌برداری را به سطح مطلوب آمادگی برسانند.

معتمدی که مدال برنز حرکت تک‌ضرب را از آن خود کرد، افزود: تلاش زیادی برای موفقیت در سطح آسیا و جهان دارم و همواره با دعای خیر مردم به دنبال هدفم هستم. خیلی خوشحالم که مدال طلای من موجب خوشحالی مردم ایران شد. من این مدال را به آستان قدس رضوی و مردم ایران تقدیم می‌کنم.

دارنده مدال طلا مسابقات قهرمانی آسیا در پایان با اشاره به برنامه‌های خود برای آینده نیز تصریح کرد: دسته 102 کیلوگرم المپیکی نیست و من باید تا مسابقات قهرمانی جهان صبر کنم. همچنین برای موفقیت در بازی‌های آسیایی که سال 2022 در هانگژو برگزار می‌شود، برنامه زیادی دارم.

سید رسول معتمدی امروز (شنبه) در دسته 102 کیلوگرم با مهار وزنه 173 در تک ضرب و 227 در دوضرب یک مدال برنز و دو مدال طلا را از آن خود کرد. رضا دهدار دیگر نماینده ایران در این دسته نیز مدال طلا حرکت یک‌ضرب را به گردن آویخت.

«رضا دهدار» که موفق شد در حرکت یک‌ضرب دسته 102 کیلوگرم مدال طلا را از آن خود کند با اشاره به کسب این موفقیت گفت: شرایط من با ورزشکاران دسته 102 متفاوت است من باید در دسته 96 کیلوگرم باشم و با این رکوردها می‌توانستم سه طلا آسیا را کسب کنم. در مسابقات جهانی 2019 تایوان نیز با این وزن توانستم مدال طلا جهان را به دست آورم.

وی ادامه داد: برنامه من برای موفقیت در وزنه‌برداری است و با وجود وزن کمتر در دو تورنمنت بزرگ جهانی و آسیا مدال کسب کرد. امیدوارم روزی بتوانم در المپیک و در وزن تخصصی خود رقابت کنم.

*س_برچسب‌ها_س*