دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

مقام آمریکایی: اسرائیل مسئول ترور فخری‌زاده است / تهران هنوز درپی انتقام سردار سلیمانی است

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
مقام آمریکایی: اسرائیل مسئول ترور فخری‌زاده است / تهران هنوز درپی انتقام سردار سلیمانی است

یک مقام مسئول در دولت آمریکا اذعان کرد که اسرائیل مسئول ترور دانشمند هسته ای ایران است.

به گزارش ایسنا، روزنامه رای الیوم به نقل از یک مقام مسئول در دولت آمریکا اعلام کرد که اسرائیل پشت عملیات ترور محسن فخری زاده، دانشمند هسته ای ایران است اما این مقام اعلام نکرد که دولت ترامپ پیش از عملیات از این مساله خبر داشته است یا خیر.

این مقام آمریکایی در عین حال تاکید کرد که اسرائیل غالبا قبل از انجام هرچیزی اطلاعاتی در رابطه با اهداف خود و در رابطه با عملیاتی که قرار است انجام دهد به دولت آمریکا می دهد.

وی با تاکید بر اینکه اسرائیل از خیلی وقت پیش به دنبال هدف قرار دادن محسن فخری زاده بوده است، اعلام نکرد که آیا اسرائیل این بار نیز همانند دفعات گذشته دولت آمریکا را از عملیات مطلع کرده است یاخیر.

این مقام آمریکایی خاطرنشان کرد: تهدیدات علیه منافع آمریکا در منطقه و یا شهروندان آمریکایی افزایش نمی یابد زیرا ایران اسرائیل را به ترور دانشمند خود متهم کرده است اما آمریکایی ها بر این باورند که ایران هنوز انتقام خون سردار سلیمانی را نگرفته است و دستگاه های اطلاعاتی آمریکا در وقت کنونی این مساله را رصد می کنند.

به گفته این منبع دولت آمریکا انتظار دارد که با نزدیک شدن سالگرد ترور سردار سلیمانی در بغداد، ایران انتقام او را بگیرد اما واشنگتن همزمان معتقد است که ایران فعلا کاری نمی‌کند زیرا جو بایدن تنها دو هفته بعد از آن موعد ریاست جمهوری آمریکا را برعهده خواهد گرفت.

وی گفت که اقدام انتقامی ایران علیه آمریکایی ها ماموریت جو بایدن برای برداشتن تحریم های تهران و آغاز روند دیپلماتیک را سخت می کند.

این مقام آمریکایی همچنین تاکید کرد که طی هفته آتی و هفته بعد از آن تحریم هایی علیه ایران وضع خواهد شد و دونالد ترامپ در راستای تداوم سیاست فشار حداکثری علیه تهران در دو ماه آینده به مایک پمپئو اختیار تام داده است.

انتهای پیام