جمعه 31 فروردین 1403

منابع اینترنتی در صورت سانسور رسانه‌های روسی مجازات می‌شوند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
منابع اینترنتی در صورت سانسور رسانه‌های روسی مجازات می‌شوند

مسکو - ایرنا - لایحه ای در دومای روسیه در حال بررسی است که براساس آن منابع اینترنتی خارجی در صورت سانسور اخبار و محصولات فیلم رسانه های روسی مجازات می شوند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری ریانووستی به نقل از یک مقام روس آشنا به متن این لایحه قانونی نوشت: این لایحه امروز (پنجشنبه) برای بررسی به دومای روسیه ارائه می شود.

سازمان فدرال نظارت بر ارتباطات جمعی روسیه موسوم به «روس کوم نادزور» پیشتر از پارلمان روسیه خواسته بود تا تدابیری را برای دفاع از رسانه های روسی در برابر سانسور منابع اینترنتی خارجی اتخاذ کند.

«الکساندر خینشتین» رئیس کمیسیون سیاست گذاری اطلاعاتی دومای روسیه به تازگی گفته بود که پارلمان روسیه قانونی را برای مجازات منابع اینترنتی خارجی به دلیل سانسور رسانه های روسی تدوین می کند و این مجازات ها شبکه های اجتماعی خارجی سانسور کننده را هم شامل می شود.

لایحه قانونی برای مجازات منابع اینترنتی خارجی را چند فراکسیون دومای روسیه تدوین کرده اند.

این مجازات ها شامل قطع موقت دسترسی به منابع اینترنتی خارجی و پرداخت جریمه نقدی خواهد بود.

تدابیری که در مورد منابع اینترنتی خارجی سانسور کننده اعمال می شود با وزارت خارجه روسیه نیز هماهنگ خواهد شد.

در سالهای اخیر روسیه بارها از منابع اینترنتی خارجی از جمله سامانه گوگل بخاطر سانسور رسانه های روسیه انتقاد کرده است و برخی از این منابع محکوم به پرداخت جریمه های نقدی شده اند.

گوگل مرداد ماه گذشته به حکم دادگاه مسکو به پرداخت یک میلیون و 500 هزار روبل (20 هزار دلار) به عنوان جریمه نقدی محکوم شد.

آخرین مورد از این دست، یک ماه پیش رخ داد و سامانه یوتیوب فیلم پخش شده از سوی شبکه تلویزیونی راشاتودی را سانسور و از دسترسی به این فیلم جلوگیری کرد.

*س_برچسب‌ها_س*