یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری مهر

آموزشی خبرگزاری مهر

مهلت ثبت‌نام تکمیل ظرفیت پذیرش دانشجو در مقاطع دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد پردیس‌های بین‌الملل و خودگردان دانشگاه تهران تمدید شد.

رئیس دانشگاه تهران با همسر و فرزندان شهید اسماعیل دقایقی از فرماندهان شناخته‌شده جنگ تحمیلی که دانشجوی دانشگاه تهران نیز بوده دیدار کرد.

قم - مرجع تقلید شیعیان گفت: ضعف فرهنگ کتاب‌خوانی و عدم ترویج آن در میان نسل جوان و جایگزینی رسانه‌های جدید و هزینه‌ی بالای تهیه کتاب از موانعی است که نهادهای فرهنگی باید چاره‌ای بیندیشند.

رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد: مجوزهایی که برای جذب اعضای هیات علمی ارائه می شود، براساس آمایش است، نباید جذبی خارج از آمایش صورت گیرد.

قم - مرجع تقلید شیعیان گفت: حفظ آبرو و عزت مومنین یک کار اسلامی است و لذا باید زمینه تولید و اشتغال برای همگان فراهم شود تا بتوانند با عزت و آبرو، بر سر سفره خود بنشینند.

قم - رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تقویت بنیه‌های فرهنگی جامعه از مهمترین اهداف برپایی نمایشگاه‌های کتاب به خصوص نمایشگاه کتاب دین است و انقلاب اسلامی نیز یک انقلاب فرهنگی بوده است.

مدیر کل آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم گفت: مقرر شده است در سال آینده آزمون استخدامی جذب نیروی فناوری اطلاعات برگزار شود.

مدیرکل فرهنگی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها گفت: کشور ایران در ایجاد زیرساخت های آموزشی برای دختران طی سال های پس ازا نقلاب اسلامی رتبه اول را دارد.

ثبت‌نام از متقاضیان آزمون اختصاصی واحدهای ارس، کیش و امارات در مرحله تکمیل ظرفیت مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی 1401 دانشگاه آزاد اسلامی از امروز چهارشنبه 26 بهمن ماه آغاز شد.

رئیس مرکز حراست وزارت علوم گفت: از تهدیدهای فضای سایبری به قوت «ایجاد امنیت» می‌توانیم عبور کنیم.

ستاد حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان، کلاس‌های بین رشته‌ای علوم انسانی را در مدرسه کلمه طیبه برگزار می‌کند، دراین کلاس ها سرفصل‌های تخصصی علوم دینی ارائه خواهد شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت از آغاز پیش ثبت نام بیمه تکمیلی برای دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی خبر داد و گفت: این بیمه درمانی تکمیلی در قالب تسهیلات در نظر گرفته شده است.

مدیر کل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به فعالیت های انجمن های علمی، گفت: این نهاد باید در زمینه حل مسائل مربوط به صنعت ورود پیدا کند.

ضوابط و شرایط آزمون پایانی دوره تکمیلی تخصصی علوم آزمایشگاهی اعلام شد. این آزمون در روزهای 11 و 15 اسفند در دو بخش کتبی و شفاهی برگزار می شود.

پذیرفته‌شدگان مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته بهمن‌ماه دانشگاه جامع علمی کاربردی تا ساعت 24 فردا پنجشنبه برای ثبت نام و انتخاب واحد فرصت دارند.

در اولین نشست شورای عالی «نشان عالی دانش» موضوعاتی پیرامون کاربردی نبودن پایان نامه ها، عدم توازن بین علوم کاربردی و بنیادی و گستره جغرافیایی نشان عالی دانش مطرح شد.