دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری مهر

آموزشی خبرگزاری مهر

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از تایید انتخاب 10 نفر از روسای دانشگاه‌های کشور، رئیس پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مراکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا و اسفراین خبر داد.

شرایط پذیرش بدون آزمون دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه خواجه نصیر اعلام شد.

آیین بزرگداشت «دوست آسمانی من شهید ابراهیم هادی» برگزار می شود.

همایش ملی دانشگاه و تمدن نوین اسلامی در محل مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار می‌شود.

نتایج دوره بدون آزمون کارشناسی ارشد 1401 ویژه استعدادهای درخشان دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد.

سرپرست دانشگاه خوارزمی گفت: اساتید به‌نام و متخصص دانشگاه آمادگی دارند در حوزه‌های مختلف تصمیم‌سازی و اجرایی به عنوان بازوهای مدیریتی و علمی وزارت علوم ایفای نقش کنند.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: حفظ فرهنگ معماری ایرانی - اسلامی و انتقال آن به عصرها ضروری است و در این راستا دانشگاه‌های هنر و معماری باید مانع از فراموشی آن شوند.

حسابرس کل آموزش عالی دیوان محاسبات کشور خواستار تأسیس نهادی در وزارت علوم شد که مصوبات هیأت امنا را بازبینی کنند.

معاون حقوقی رییس جمهور با تاکید بر اینکه باید کشور را براساس علم و دانش اداره و مشکلات را با علم حل کنیم، گفت: جایی که باید در این زمینه فکر کند، طراح و برنامه‌ریز باشد، وزارت علوم است.

مهلت حذف و اضافه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در نیمسال دوم 1402-1401 از امروز یکشنبه، 23 بهمن ماه آغاز می‌شود.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: وزارت علوم یکی از وزارتخانه های پرتلاطم در حوزه مسائل حقوقی است چون جامعه هدفی که دارد، جامعه بسیار مهمی است.

براساس اعلام مدیریت خدمات آموزشی دانشگاه شهید بهشتی کلاس های آموزشی در دانشگاه شهید بهشتی از ظهر امروز غیرحضوری می شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم گفت: در بحث تقلب علمی با استفاده از ظرفیت قانون پیشگیری و مقابله با تقلب علمی فعالیت کرده و آرایی با جریمه بیش از 10 میلیارد ریال به نفع دولت بدست آمد.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با اشاره به تشکیل شورای حکیمان از احصاء 23 طرح کلان و مسئله‌محور در این شورا خبر داد و گفت: با انجام آن بتوانیم آینده پژوهشی کشور را راهبری کنیم.

وزیر علوم گفت:، گاهی اوقات در تصمیمات منافع فردی و ملی هم‌سو نیستند، در حال حاضر دفتری در وزارت علوم در حال شکل‌گیری است که بررسی کند منافع ملی و منافع فردی هم‌راستا هستند یا خیر.

شبکه حامیان خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه تهران با هدف ارتقای خدمات فرهنگی و رفاهی به دانشجویان خوابگاهی و افزایش مشارکت حامیان در تأمین بخشی از نیازهای خوابگاه‌ها تأسیس شد.