جمعه 15 تیر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

سخنگوی صنعت برق گفت: هرچقدر که صرفه‌جویی در مصرف گاز انجام شود، سهم نیروگاه‌ها بیشتر شده و پایداری برق‌رسانی به مناطق سردسیر را بهبود خواهد بخشید.

سخنگوی وزارت صمت گفت: 782 هزار میلیارد تومان در 8 ماهه امسال به بخش صنعت و معدن تسهیلات داده شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 51 درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: نمایندگان کمیسیون تلفیق در چهار روز به صورت دقیق منابع و مصارف بودجه را بررسی کردند و در نهایت کلیات به تصویب رسید.

بورس امروز با رشد کم قدرتی مواجه شده و در انتهای معاملات نیز با عرضه مواجه شد.

عضو هیات عامل، معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر ودریانوردی ازموافقت کمیته صدورمجوز سازه های دریایی این سازمان با تمدید و صدور مجوز ساخت و بهره برداری برای 5 سازه دریایی خبرداد

وزیر نفت با تأکید بر اینکه شبکه سراسری گاز در کشور هم‌اکنون پایدار است، گفت: از ظهر امروز گاز همه مشترکان گاز در شهرستان تربت‌جام به‌طور کامل وصل شده است.

سخنگوی شرکت ملی گاز ضمن تکذیب استعفای مدیرعامل شرکت ملی گاز از مصرف 636 میلیون متر مکعبی گاز در شبانه روز گذشته خبر داد.

بندر امام - معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: لایروبی مسیر دسترسی آبراه خورموسی در مجتمع بندر امام با 71 درصد پیشرفت در دست اقدام است.

با رای کمیته فنی و رای هیات داوران هشتمین رویداد بزرگ فناوری‌های مالی ایران، اپلیکیشن بانک پلاس بانک ملت به عنوان محصول فناورانه برتر سال معرفی شد.

نژادعلی گفت: فقط در یک روز از دی ماه مصرف بنزین به 118 میلیون لیت رسید که این میزان مصرف عجیب است.

مشهد مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: گاز همه 17 هزار مشترک شهرستان تربت جام که به دلیل افت فشار دچار قطعی شده بود به حالت عادی و وصل به شبکه بازگشته است.

دبیر انجمن کاشی و سرامیک تزئینی با بیان اینکه صادرات محصولات ایرانی از 48 کشور به 150 کشور افزایش یافته است، گفت: با بازاریابی انجام شده، بازار منطقه را از چین گرفتیم.

علیمرادلو گفت: صنعت خودرو در ایران قدیمی است و قطعه سازان نمی‌توانند با تکنولوژی روز دنیا رقابت کنند و برای عبور از این مشکلات باید تصدی این صنعت به بخش خصوصی واگذار شود.

منابع آگاه اعلام کردند که قیمت نفت صادراتی روسیه طی ماه گذشته به زیر 50 دلار رسیده است.

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن گفت: 50 هزار واحد مسکن محرومان در دست ساخت با میانگین پیشرفت 87 درصد تا پایان اردیبهشت تکمیل و تحویل می‌شود.

قیمت سکه و طلا نسبت به دیروز افزایشی بود و قیمت سکه امامی به 22 میلیون تومان رسید.