جمعه 15 تیر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

وزیر اقتصاد شرط واگذاری خودروسازان را ارائه یک برنامه بلندمدت اصلاحی برای صنعت خودرو از سوی وزارت صمت اعلام کرد و گفت که نمی توانیم برای همیشه خودروها را در بورس عرضه کنیم.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با اشاره به سوخت‌رسانی به نیروگاه‌های کشور گفت: طی 9 ماه سال جاری 2 میلیارد و 800 میلیون لیتر سوخت به نیروگاه‌های کشور انتقال داده شده است.

امروز دوشنبه 26 دی ماه و در دومین عرضه گواهی سپرده ربع سکه رفاه در بورس کالا به تعداد 20 هزار قطعه ربع سکه طلا به قیمت 7 میلیون و 90 هزار تومان به فروش رفت.

راه اندازی بازار مبادله ای در راستای سیاست های فعال یا فعالانه بانک مرکزی در مدیریت تقاضای خرد در بازار ارز به ویژه در سمت معاملات نقدی یا اسکناس است.

رئیس سازمان بورس ضمن تاکید بر اینکه با عرضه خودرو در بورس، صنعت خودرو از مرگ حتمی نجات می یابد، گفت: بورس کالا به هیچ عنوان موجب افزایش قیمت خودرو نشده است.

شاخص کل امروز بار دیگر مقاومت ها را به سمت بالا شکست.

معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: تاکنون برای حدود 3 هزار و 900 هکتار سند اخذ کرده‌ایم و حدود 2 هزار و 300 هکتار آن بنا به دلایلی از دستورکار خارج شده‌اند.

وزیر صمت مصوبات یکصد و سی و نهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را ابلاغ کرد.

رشت - تعداد زیادی از متقاضیان طرح ملی مسکن توان پرداخت مرحله اول تعهدات ساخت واحدهای مسکونی این طرح را ندارند و در این زمینه دولت و مجلس باید راهکار اساسی برای رفع این مشکل ارائه دهند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با شناسایی مودیان جدید، پیش‌بینی شده است کل درآمد مالیاتی در سال آینده نسبت به عملکرد سال 1401 نزدیک به 50 درصد افزایش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اکنون زمان صدور پروانه درتهران به طورمتوسط هشت ماه است امادر قرارگاه جهادی که به تازگی درشهرداری‌ها شکل گرفته قراراست این زمان دربافت فرسوده به دوماه کاهش یابد.

مشهد مدیر جهاد کشاورزی فریمان گفت: در پی برودت هوا و یخبندان سرمای هوا به گلخانه های فریمان 20 میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

‌گواهی سپرده دو ساله سکه طلای خزانه زرین سپهر بانک صادرات ایران با نماد «سکه0310پ04» در بورس کالا گشایش یافت.

مدیرعامل بانک ملت در حاشیه سفر رئیس جمهور به استان یزد در میز خدمت وزارت امور اقتصادی و دارایی در این استان حضور پیدا کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: رویکرد عملی دولت سیزدهم تا حد ممکن محدود کردن ویژه خواری‌ها و گسترش منفعت مردم و سودآوری برای تولیدکنندگان نسبت به گذشته است.

رئیس کل بانک مرکزی از افتتاح بازار مبادله ارز و طلا برای تامین نیازهای مردم از نیمه اول بهمن‌ماه خبر داد و گفت: سیاست‌های جدید ارزی در چارچوب سیاست‌های تثبیت اقتصادی خواهد بود.