جمعه 15 تیر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور تردد روان در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت را اعلام کرد.

هفدهمین کارگاه آموزشی جنگ شناختی و جهاد تبیین با حضور دبیر کمیته پدافند غیرعامل بانک ملی ایران و دیگر مسئولان در اداره امور شعب استان کرمانشاه برگزار شد.

شمیرانات - استاندار تهران گفت: سرمایه گذاری در بخش بازگردانی آب استان تهران 4 ساله به سود می رسد.

هر متر خانه در محله یوسف آباد از متری 50 الی 125 میلیون است.

عرضه خودرو در بورس کالا این روزها نقل محافل متعدد اقتصادی و حتی اجتماعی است و بسیاری از مردم را درگیر خود کرده است.

رشیدی کوچی، نماینده مجلس گفت: وقتی یک خودرو 190 میلیونی را در بورس کالا به قیمت 440 میلیون می‌فروشید، حتما خودرو 500 میلیونی را زیر 1 میلیارد به کسی نمی‌دهید.

علی فراقی گفت: شاخص شاهد عقب ماندگی مشهودی نسبت به برخی از صنایع و تک سهم‌ها هستیم و به نظر می‌رسد که بازار قصد دارد مقداری از پول در جریان بازار را به خوبی معطوف این صنایع کند.

جواد اوجی وزیر نفت در خصوص قطعی گاز در تربت جام گفت: سردی کم‌سابقه هوا، مصارف زیاد، قطع گاز ترکمنستان و ضعف سرشاخه‌ها از جمله عوامل قطع شدن گاز تربت جام بود.

رییس کل بانک مرکزی در احکام جداگانه، معاون توسعه مدیریت و منابع و سرپرست مدیریت کل حوزه هیات عامل بانک مرکزی را منصوب کرد

معاون صنایع عمومی وزارت صمت از وضع قانونی درمجلس شورای اسلامی به منظور حمایت از واحد هایی که دارای بخش تحقیق و توسعه هستند خبر داد وگفت: این واحدها می توانند از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

رییس کل سازمان امورمالیاتی کشوربا بیان اینکه مالیات برجمع درآمد، ابزاری برای تنظیم‌گری اقتصاد است، گفت: مالیات بر جمع درآمد میتواندابزار بسیار کارآمدی در جهت کنترل قیمت طلا، سکه، دلار و ارز باشد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از رفع مشکل تولید کارت‌های سوخت خبر داد و گفت: تا پایان دی، تولید همه 900 هزار درخواست باقی‌مانده کارت‌های سوخت انجام می‌شود.

وزیر اقتصاد گفت: در نظر داریم سلیقه کارمندان در صدور مجوزهای کسب و کار را حذف کنیم و صدور مجوزها بر اساس مقررات و سامانه صدور مجوزها سریعاً ارائه شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: امسال تمام تلاش این بود که مصارف و منابع کمترین مغایریت را داشته باشند و بتوانیم عملکرد بالای 95 درصد را داشته باشیم را برای سال آینده نیز در نظر گرفته ایم.

سرپرست بانک مسکن گفت: در یک سال اخیر و از ابتدای سال، بیش از 100 هزار میلیار تومان تسهیلات پرداخت شده است که این اعتبارات پرداختی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 170درصد رشد داشته است.

وزارت اقتصاداعلام کرد: از فروردین ماه تا 24 دی ماه درمجموع 596 هزارو 371 درخواست مجوز کسب وکار دردرگاه ملی مجوزهاثبت شده که ازاین تعداد 194 هزارو 499 مجوزبدون نیازبه حضورفیزیکی بوده است.