یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

وزیر نفت از افزایش صادرات نفت ایران خبر داد و گفت: صادرات نفت نسبت به سال 1400 به میزان 83 میلیون بشکه افزایش یافته است.

نحوه تعریف حساب وکالتی و واریز وجه برای شرکت در طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی، به ویژه در رابطه با افراد دارای حساب وکالتی به‌نام ایران‌خودرو، شفاف سازی شد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو گفت: با ریزش قیمت دلار، قیمت خودروهای داخلی نیز بین 7 تا 13 درصد و خودروهای مونتاژی مثل هایما و لاماری بین 100 تا 150 میلیون تومان افت کرد.

مدیر عامل اتحادیه دامداران گفت: یکی از عادت های بازار گوشت قرمز استفاده از گوشت گرم است در حالی که برای افزایش بهره وری این رویه باید به سوی بازار گوشت های یخی تغییر کند.

قرعه‌کشی برای تعیین نوبت متقاضیان خرید خودروهای واردات یساعت 14 امروز یکشنبه 21 اسفند 1401 در وزارت صمت برگزار می‌شود.

معاون رییس جمهور، معدن آنومالی 8 ناریگان بافق را از بزرگترین معادن عمیق سنگ آهن دانست و گفت: بهره برداری از این پروژه روزنه ای برای امیدآفرینی، توسعه اشتغال، رونق اقتصادی و آبادانی منطقه است.

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اجرای مسوولیت های اجتماعی معدن گفت: فعالیت های معدنی باید در راستای آبادانی شهرستان بافق باشد.

برای خرید یک خانه 90 متری در خیابان حافظیه واقع در محدوده نیرو هوایی باید 4 میلیارد و 50 میلیون تومان پرداخت کرد.

رهن یک واحد آپارتمان 86 متری در محدوده نیروهوایی در منطقه شرق تهران حدود 1 میلیارد و 200 میلیون تومان است.

سخنگوی وزارت صمت گفت: نصف خودروهای عرضه شده در طرح فروش یکپارچه، به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اختصاص دارد.

در نشست کمیسیون ایمنی راههای کشور، کاهش 10 کیلومتر بر ساعت سرعت مجازوسایل نقلیه در آزادراهها وبزرگراه‌های سطح کشوردر بازه زمانی 24 اسفند 1401 تا 15 فروردین برای افزایش ایمنی تردد اعلام شد.

هر سال کمبود بلیت هواپیما برای برخی مسیرها دردسر ساز بوده اما امسال بلیت ها موجود است اما با بسته اجباری به فروش می رسد که این نوعی تخلف است و با آن برخورد خواهد شد.

رشت - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از اجرای شخم زمستانه بیش از 25 درصد از شالیزارهای این استان خبر داد و گفت: رعایت تقویم زراعی از سوی شالیکاران گیلانی باید مورد توجه قرار گیرد.

خواف مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان خواف گفت: 126 انشعاب غیرمجاز آب، در کاربری‌های مسکونی، ساخت و ساز و کشاورزی کشف شد.

مدیرکل دفتر میوه‌های سردسیری و خشک از موجودی 320 هزار تن سیب در سردخانه‌های عمده کشور خبر داد و گفت: موجودی سیب‌های سردخانه‌ها از رقم‌های ممتاز، درجه یک و درجه دو هستند.

سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت گفت: از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه تجارت غیرنفتی ایران با اعضای شانگهای به بیش از 38.8 میلیارد دلار رسید.