یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

معاون مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که از ابتدای سال 1401 تاکنون بیش از 3 میلیون مگاوات برق در نیروگاه بعثت تولید شده است.

با توجه به فراخوان شرکت‌های بورسی برای صدور صورت حساب الکترونیک از آبان ماه هنوز برخی شرکت‌های بورسی اقدامی در این زمینه انجام نداده‌اند.

سخنگوی وزارت صمت از حذف سهمیه خودروهای فرسوده از طرح یکپارچه عرضه 500 هزار دستگاه خودرو خبر داد.

قیمت دلار در بازار مبادله با افت قیمت هزار تومانی و در صرافی ملی با افت 2هزار تومانی مواجه شد.

اهواز - استاندار خوزستان گفت: در صورت لزوم آب سدهای خوزستان برای مصارف کشاورزی به سمت تالاب شادگان و کانون‌های ریزگرد استان رهاسازی و هدایت می‌شود.

امروز در نیمه دوم معاملات با افزایش عرضه مواجه شده و شاخص کل 872 واحد اصلاح کرد.

اوجی گفت: امیدواریم تا پایان پاییز 1402 شاهد افتتاح و بهره برداری از پروژه خط انتقال 16 اینچ تربت جام باشیم که مردم این مرز و بوم بدون قطعی گاز فصل سرد سال را پشت سر بگذارند.

خاندوزی وزیر اقتصاد گفت: تمام مجوزهای کسب‌وکار بدون حضور و بدون کاغذ از طریق سامانه ملی مجوزها از امروز انجام می‌شود

رودسر - مدیر جهاد کشاورزی رودسر از نخستین خزانه گیری برنج در روستای میرک محله این شهرستان خبر داد.

مدیرکل حقوقی و امور مجلس سازمان ملی استاندارد گفت: در چند روز گذشته برای یکی از خودروسازان کشور به سبب عدم رعایت استاندارد، حکمی مبنی بر جریمه نقدی و فراخوان بازگشت خودرو صادر شد.

تایباد وزیر صنعت و تجارت افغانستان گفت: هدف از سفر هیأت اقتصادی افغانستان به ایران، تسهیل ترانزیت و افزایش تجارت بین دو کشور است.

وزیر نفت گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده تمامی جایگاه‌های سوخت کشور تجهیز شده و 60 هزار نفر در ایام عید نوروز آماده‌باش هستند.

با همگرایی سیگنال‌های سیاسی و اقتصادی حاکی از کاهش نااطمینانی ها، سقوط نرخ دلار تشدید شد و فعالان بازار معتقدند بازگشت دلار به کانال 30 هزار تومان دور از انتظار نیست.

وزیر جهادکشاورزی در حکمی، شاهپور علائی‌مقدم را به سمت معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی منصوب کرد.

طی حکمی از سوی وزیر جهاد کشاورزی، علی تیموری به سمت قائم مقام وزیر در امور مجلس منصوب شد.

وزیر صمت گفت: سامانه‌ای راه‌اندازی شده تا 34 هزار تجهیزات صنعتی در داخل ساخته شود که اکنون 24 هزار تقاضا برای ساخت ثبت شده است.