یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران ضمن مقایسه فعالیت‌های این مدیریت با دوره‌های گذشته از فعالیت بی‌سابقه لرزه‌نگاری در سال جاری خبر داد.

رئیس‌جمهور به وزیر نفت دستور داد با توجه به ملاقات‌هایی که با گروه‌های کارگری در منطقه عسلویه داشته، مطالبات آنها را پیگیری و نتیجه را اعلام کند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: روش‌های سنتی جوابگوی نیاز امروز برای پایش اراضی کشاورزی نیست و باید از فناوری‌های جدید در این عرصه استفاده شود.

سخنگوی انجمن صنایع فراورده های لبنی گفت: با وجود افزایش بهای تمام شده به دلیل افزایش هزینه های تولید تا پایان ماه مبارک رمضان قیمت محصولات لبنی تغییری نخواهد داشت.

تایباد وزیر صنعت و تجارت افغانستان صبح امروز همراه با هیاتی اقتصادی وارد مرز بین المللی دوغارون شد.

فلاح مدیر بازارهای مالی بورس کالای ایران گفت: مردم می‌توانند با اطمینان کامل با معاف 100 درصد از مالیات به بازار بورس کالای ایران ورود پیدا کنند.

قیمت دلار امروز با کاهش نزدیک به 1000 تومانی نسبت به هفته قبل در بازار مبادله ارز و طلا مواجه شد.

محمدرضا مدرس خیابانی گفت: صنعت کشتیرانی در دنیا براساس تسهیلات کارمی‌کند اما ما ازاین تسهیلات بی‌بهره هستیم وامیدواریم با کمک دولت، بخشی از نیازها را از راه تسهیلات حل کنیم.

قیمت طلا امروز در مقابسه با دیروز 0.79 درصد کاهش یافته است و هر گرم طلای 18 عیار با قیمت 2 میلیون و 296 هزار تومان معامله می‌شود.

عضو هیات مدیره اتاق مشترک ایران و عراق گفت: در حال حاضر وضعیت صادرات ایران به عراق مساعد است و صادرات کشورمان به عراق از 9 میلیارد دلار عبور می‌کند.

گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از آغاز عملیات اجرایی ساخت 2 فروند شناور مدرن مورد نیاز کشور از سوی شرکت کشتی‌سازی صدرا خبر داد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: پس از اجرای قانون، در صورت مغایرت اطلاعات بین سکه‌های ثبت شده در سامانه و موجودی مغازه، جرایم قابل توجهی برای فرد متخلف در نظر گرفته می‌شود.

بورس کالای ایران از پذیرش 9 کالا و محصول متعلق به 7 شرکت در بازار اصلی و فرعی خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تا سال 1402 واحدهای مسکن مهر را تکمیل و بدون نقص تحویل خواهیم داد.

صرافی ملی ایران واقع در میدان فردوسی تهران امروز جمعه 19 اسفندماه برای ارائه خدمات ارزی به متقاضیان فعال است.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در اطلاعیه ای به مناسبت ایام نوروز از هموطنان خواست، در هنگام سوختگیری در جایگاه‌های عرضه سوخت، از کارت سوخت شخصی استفاده کنند.