دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

تردد در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه و آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت روان است.

آمار صادرات آبزیان در سال جاری نشان می دهد از دهم تا هفدهم بهمن امسال دو میلیون و 264.5 تن انواع آبزی از ایران صادر شده است.

در فصل پاییز 1401، شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن 1166.4 است که نسبت به فصل قبل 1.0 درصد افزایش، نسبت به فصل مشابه سال قبل 9.7 درصد افزایش داشته است.

تراکم بالا و بلندمرتبه سازی‌های خارج از چارچوب و بی‌اندازه، کلان‌شهرهای کشور را با مشکلات زیادی از جمله آلودگی، ترافیک و ازدحام جمعیت و شهروندان را با مشکلات عدیده اجتماعی روبه‌رو کرده است.

اصفهان - معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از افزایش مجدد خروجی سد زاینده‌رود با هدف تداوم توزیع آب برای کشت کشاورزان شرق اصفهان خبر داد.

کارشناس امور بانکی گفت: تلاش‌های زیادی در سطح منطقه جهت وارد کردن منابع ارزی به چرخه کشور صورت گرفته است که این مساله نیز با تقویت عرضه می‌تواند بازار را به سمت تعادل پیش ببرد.

وزیر راه و شهرسازی از بسیج تمام امکانات، نیروهای انسانی و ظرفیت‌های در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای رفع مشکلات محورها و معابر شهرستان کوهرنگ در پی برف سنگین اخیر در این منطقه خبر داد.

معاون بازار برق ایران گفت: از ابتدای امسال تاکنون، حدود 12/7 درصد مصرف برق کشور از معاملات بورس انرژی و قراردادهای دوجانبه تأمین شده که بیشتر این معاملات از نوع قراردادهای دوجانبه بوده است.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: اکنون حدود 50 درصد محصولات تولید شده در بخش کشاورزی کشاورزی از مزرعه تا سفره به ضایعات تبدیل می‌شود.

بوشهر - مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیرگفت: علی رغم برخی برداشت‌های غلط که از بند ج تبصره 8 لایحه بودجه سال 1402 شده است قرار نیست نرخ کود اوره برای کشاورزان تغییری داشته باشد.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، بر کاهش فاصله بین مزرعه و تحقیق و تسریع در انتقال دانش محققان به مزارع کشور در بکارگیری طرح‌های آبیاری نوین تاکید کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی کشورگفت: برای افزایش بهره‌وری، تولیدمحصول بیشتر، افزایش درآمدتولید کننده وتقویت تولید ازطریق ایجاد دانش جدید ودانش‌بنیان شدن کشاورزی تلاش می‌کنیم.

چهاردهمین نمایشگاه اختصاصی ایران در ترکمنستان با حضور بیش از 100 شرکت ایرانی اعم از دولتی و خصوصی امروز و فردا هم دایر است.

قیمت دلار در سامانه متشکل ارزی به 44670 تومان رسید.

امروز پنج شنبه نرخ پوند و یورو در سامانه سنا کاهش یافت.

مدیر سامانه هوشمند سوخت گفت: از هفته آینده سامانه‌ای راه‌اندازی می‌شود که مردم می‌توانند با مراجعه به آن، مطلع شوند که کارت سوخت خود را در کدام جایگاه سوخت جا گذاشته‌اند.