دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

قیمت مسکن در همه شهرها به عواملی چون قیمت زمین، مصالح ساختمانی و هزینه دستمزد نیروی کار است با این حال این سوال مطرح است با یک میلیارد تومان پول در کدام شهرها می توان خانه خرید؟

وزیر حمل و نقل انگلیس می‌گوید که چین یک کشور متخاصم است و مدعی شد ممکن است بالن‌های جاسوسی چین از آسمان انگلیس هم عبور کرده باشد.

وزیر جهاد کشاورزی بر تعریف پروژه‌های مشترک بین دو کشور در بخش کشاورزی برای تعامل بیشتر محققان ایران و چین تاکید کرد.

اگرچه شورای رقابت دستور توقف عرضه خودرو را صادر کرده بود اما در سکوت این شورا، دیروز برنامه عرضه خودرو در بورس تا پایان سال تعیین شد.

اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: عملیات اجرایی ادامه خط 4 با قراردادی به مبلغ 4 هزار و500 میلیارد تومان ظرف 24 ماه آینده انجام خواهد شد.

قیمت سکه امامی امروز نیز نسبت به دیروز با افزایش قیمت همراه شد.

مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای تهران از کسری 82 میلیون متر مکعبی مخازن سدهای پنجگانه تهران نسبت به سال گذشته خبر داد.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش وترویج کشاورزی اعلام کرد: میزان صرفه جویی آب کشاورزی کشور با توسعه پروژه‌های آبیاری نوین طی سال‌های اخیر تاکنون به 24 میلیارد متر مکعب در سال رسیده است.

اهر - مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی بابیان اینکه درصد برخورداری روستاهای ارسباران از راه آسفالت پایین‌تر از میانگین استان است برضرورت تکمیل پروژه کمربندی شرقی اهر تاکیدکرد.

کارشناس حوزه شهرسازی گفت: یکی از نقاط قوت این ابلاغ 19 بندی طبقه تشویقی نسبت به تراکم مجاز است چراکه علاوه بر ترغیب سازندگان از کوچ اقشار کم درآمد جامعه به حاشیه شهرها جلوگیری می کند.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی روغن نباتی کشور در پاسخ به این پرسش که چه روغنی برای مصارف خانگی بهتر است، گفت: در این باره باید مصرف و کاربرد در نظر گرفته شده و سپس روغن مورد نیاز انتخاب شود.

پس از چندین ماه تعلل در تصمیم‌گیری، در نهایت واردات آیفون 14 از طریق رویه مسافری، ممنوع اعلام شد؛ این در حالی است که وضعیت رجیستری گوشی‌های موجود در بازار هنوز مشخص نیست.

پیرو اعلام رییس کل بانک مرکزی؛ از تاریخ 10 دی ماه سال 1401، بالغ بر 6.5 میلیارد دلار به منظور واردات کالاهای اساسی، دارو و اقلام بهداشتی و مواد اولیه کارخانجات در سامانه نیما عرضه شد.

کمیته امداد امام خمینی (ره) با بهمن موتور تفاهم‌نامه ای در خصوص فروش 3هزار دستگاه خودرو وانت و ون اینرودز به منظور اشتغالزایی و درآمد پایدار امضا کردند.

معاون بررسی های اقتصادی اتاق تهران گفت: ایران ششمین اقتصاد جهان با بالاترین نرخ تورم شناخته می شود که این نرخ 5 برابر متوسط تورم اقتصادهای در حال توسعه جهان است.

مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی کالاها مشمول طرح کاهش قیمت محصولات غذایی را تشریح کرد.