دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

طبق بررسی های صورت گرفته برای خرید یک خانه 140 متری در محدوده تجریش باید 9 میلیارد و 380 میلیون تومان پرداخت کرد.

اجاره بهای یک واحد آپارتمان در محدوده تجریش حداقل 12 میلیون با رهن 200 میلیون تومان است.

موافقت چین با فاینانس پروژه‌های بزرگ اقتصادی، افزایش 12 درصدی مصرف گاز بخش خانگی و تجاری، 31 واحد جدید نیروگاهی به شبکه برق کشور متصل از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.

در هفته گذشته بندر بزرگ فاو استان بصره در جنوب شرقی عراق در 5 سال به بهره برداری خواهد رسید از طرف دیگر هفته گذشته ابلاغیه نوسازی بافت فرسوده ابلاغ شد.

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: برای اولین بار واحدهای مسکونی بامساحت کمتر از 50 مترمربع که امکان تجمیع ندارند می‌توانند پروانه ساختمانی دریافت کنند.

مرکز مدیریت راههای کشور اعلام کرد: درحال حاضرهمه محورهای شمالی بازو تردد روان است.

مراودات کشاورزی ایران با کشورهای افریقایی و جنوب شرقی آسیا گسترش می یابد.

واکنش قربان‌زاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی به خروجش از برنامه زنده تلویزیونی پایش و هجمه‌های رسانه‌ای به طرح مولدسازی را در این فیلم مشاهده می‌کنید.

تبریز - رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی سالانه 10 هزار تن شیرخشک زیمبابوه را تأمین می کند.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت از رشد اقتصادی 6.6 درصدی در بخش صنعت خبر داد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران بااشاره به وضعیت آب وهوایی و بارش‌های جدید و سنگین برف درمنطقه تحت پوشش این شرکت برضرورت صرفه جویی درمصرف گازو برق در راستای کمک به پایداری شبکه برق تاکیدکرد

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: زمین باید از حالت سرمایه‌ای خارج شود و در اختیار بهره‌برداران و کشاورزان واقعی قرار گیرد.

علاوه بر فروش بالغ بر 300 میلیون یورو ارز از محل منابع موجود کشورمان در عراق طی روزهای گذشته در سامانه نیما، در روز جاری نیز به میزان 100 میلیون یورو از این محل عرضه شد.

رئیس سازمان هواپیمایی گفت: در زمینه اطفاء حریق هوایی امروز به خودکفایی رسیده ایم که علت این موفقیت هم افزایی با نیروهای مسلح است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نیازمند ساختاری برای کاهش مخاطرات طبیعی در مدهای حمل و نقلی و مسکن و شهرسازی هستیم و باید ردیف بودجه به این امر اختصاص یابد.

وزیر راه و شهرسازی در دیدار با وزیر حمل و نقل چین، برنامه ریزی لازم برای انجام اقدامات مشترک در چارچوب تقویت و توسعه شاخه جنوبی جاده ابریشم در چارچوب "ابتکار کمربند راه" را بررسی کرد.