سه‌شنبه 17 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

وزیر نفت گفت: بهترین روش برای نمایش دستاوردها و تلاش‌های شبانه‌روزی صنعت نفت استفاده از هنر سینماست.

عضو هیأت عامل و معاون مهندسی و توسعه امورزیربنایی سازمان بنادرودریانوردی از موافقت کمیته صدور مجوز سازه‌های دریایی این سازمان با تمدید وصدورمجوز ساخت وبهره برداری برای 5 سازه دریایی خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: تعدادی از نقاط حادثه خیز، رفع شده که مسیرهای جدید و اصلاح شده در روزهای آتی به بهره برداری می رسد.

قربانزاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی در برنامه مناظره پایش با بیگی نماینده مردم تبریز پیرامون موضوع مولدسازی از پاسخگویی به انتقادات این نماینده طفره رفت ترجیح داد و برنامه را ترک کرد.

شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز با رشد اندک 3800 واحدی مواجه شده است.

برای اجاره یک واحد آپارتمان 100 متری در منطقه شرق در محله نیرو هوایی حدود 3 میلیون تومان الی 12 میلیون و 500 هزار تومان در ماه باید پرداخت شود.

یک ماه گذشته بازار مسکن در رکود بوده است به طور مثال هزینه خرید یک خانه 90 متری در منطقه شمال تهران در محله اقدسیه حدود 4 میلیارد و 500 میلیون تومان است.

عضو هیات مدیره بانک مسکن گفت: بانک مسکن در 10 ماهه سال جاری بیش از 400 هزار فقره تسهیلات به مبلغ بیش از 107 هزار میلیارد تومان پرداخت کرده است.

در معماملات روز سه شنبه دومین روز معاملاتی بدون دو نماد خودروساز را پشت سرگذاشتیم، موردی که به خوبی هیجانات بازار را کنترل کرد.

سید محسن دهنوی گفت: امسال در لایحه بودجه 1402 نامی از این تبصره نیامده و باید این تبصره هم افزایش عددی داشته باشد و هم به صراحت در قانون بیاید.

علی وحدت گفت: زیرساخت تسهیلات 40 هزار میلیارد تومانی آماده شده و برخی از الزامات قانونی آن باقی مانده است.

نجازاده سرپرست بانک ملی گفت: بانک ملی در راستای ادامه فعالیت‌های سیاست‌های دولت اقداماتی را درباره حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را انجام داد.

سید احسان خاندوزی گفت: اعتبار سنجی شرکت‌های بنیان بوده و در این زمینه نیازمند تحول جدی هستیم و اگر اتفاق و تحولی در این زمینه رخ دهد می‌توان تحولی در شرکت‌های دانش بنیان مشاهده کرد.

مجید عشقی رئیس سازمان بورس گفت: خودروهای عرضه شده در بورس از نظام قرعه کشی خارج می‌شوند.

رئیس سازمان بورس گفت: عرضه خودروهایی که از قبل پذیرش شده اند در بورس تداوم خواهد شد و از این به بعد عرضه ها منظم خواهد شد.

شاهرود - نماینده شاهرود و میامی در مجلس، راه‌آهن اینچه برون - شاهرود را دروازه تجارت خارجی دانست و گفت مجوز فایننس این طرح از سوی مجلس صادر شده است.