سه‌شنبه 17 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مجید عشقی رئیس سازمان بورس گفت: خودروهای عرضه شده در بورس از نظام قرعه کشی خارج می‌شوند.

رئیس سازمان بورس گفت: عرضه خودروهایی که از قبل پذیرش شده اند در بورس تداوم خواهد شد و از این به بعد عرضه ها منظم خواهد شد.

شاهرود - نماینده شاهرود و میامی در مجلس، راه‌آهن اینچه برون - شاهرود را دروازه تجارت خارجی دانست و گفت مجوز فایننس این طرح از سوی مجلس صادر شده است.

مجموع ارز عرضه شده در سامانه نیما در روز جاری به معادل 372 میلیون دلار رسید.

با تصمیم شورای عالی بورس خودرو دوباره در بورس کالا عرضه می شود.

توضیحات محمد طاهر رحیمی کارشناس سیاست گذاری اقتصادی در خصوص برنامه بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز را مشاهده می‌کنید.

مدیر پالایشگاه چهارم پارس جنوبی از افزایش ظرفیت تولید گاز در این پالایشگاه از میدان گازی کیش در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری دردیدارشماری ازکارآفرینان، تولیدکنندگان ودانش‌بنیان‌ها با ایشان، بیش ازهر چیز بر حمایت از بخش خصوصی، بهبود فضای کسب و کار و نیز مدیریت دقیق و عالمانه متمرکزبود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جلسات کارشناسی مربوط به تعیین دستمزد کارگران توسط نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت در حال برگزاری است.

همزمان با ششمین روز دهه فجر، جمعی از نخبگان بخش کشاورزی با سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی و ناصر باقری‌مقدم قائم مقام بنیاد ملی نخبگان دیدار و گفت و گو کردند.

بانک کشاورزی از ابتدای سال 1401 تا شروع دهه مبارک فجر، بیش از 47 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای احداث و توسعه تاسیسات کشت گلخانه‌ای پرداخت کرده است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: نقد شجاعانه از ویژگی‌های نخبگان و از لوازم پویایی در امور است، بنابراین بکارگیری این قشر در ستاد و بدنه اجرایی دولت از جمله بخش کشاورزی برای پیشبردفعالیت ها ضروری است.

در میان اقلام گاوداری صنعتی، کمترین تورم فصلی مربوط به قلم شیر (1.4 درصد) و بیش‌ترین آن مربوط به قلم کود (11.0درصد) است.

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری‌های صنعتی کشور در فصل پاییز 1401 نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) 88.2 درصد بوده است.

مشهد - استاندار خراسان رضوی گفت: نرخ بیکاری در خراسان رضوی به زیر 5 درصد رسیده و در حوزه اشتغال‌زایی بر اساس اعلام مرکز آمار این استان در صدر قرار دارد.

مرحله سوم عرضه گواهی سپرده ربع سکه بهار آزادی از روز چهارشنبه مورخ 19 بهمن ماه در بورس کالا آغاز می شود.