سه‌شنبه 17 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جلسات کارشناسی مربوط به تعیین دستمزد کارگران توسط نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت در حال برگزاری است.

همزمان با ششمین روز دهه فجر، جمعی از نخبگان بخش کشاورزی با سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی و ناصر باقری‌مقدم قائم مقام بنیاد ملی نخبگان دیدار و گفت و گو کردند.

بانک کشاورزی از ابتدای سال 1401 تا شروع دهه مبارک فجر، بیش از 47 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای احداث و توسعه تاسیسات کشت گلخانه‌ای پرداخت کرده است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: نقد شجاعانه از ویژگی‌های نخبگان و از لوازم پویایی در امور است، بنابراین بکارگیری این قشر در ستاد و بدنه اجرایی دولت از جمله بخش کشاورزی برای پیشبردفعالیت ها ضروری است.

در میان اقلام گاوداری صنعتی، کمترین تورم فصلی مربوط به قلم شیر (1.4 درصد) و بیش‌ترین آن مربوط به قلم کود (11.0درصد) است.

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری‌های صنعتی کشور در فصل پاییز 1401 نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) 88.2 درصد بوده است.

مشهد - استاندار خراسان رضوی گفت: نرخ بیکاری در خراسان رضوی به زیر 5 درصد رسیده و در حوزه اشتغال‌زایی بر اساس اعلام مرکز آمار این استان در صدر قرار دارد.

مرحله سوم عرضه گواهی سپرده ربع سکه بهار آزادی از روز چهارشنبه مورخ 19 بهمن ماه در بورس کالا آغاز می شود.

تسهیلات پرداختی خرد شبکه بانکی به اشخاص حقیقی در 9 ماهه سال 1401 مبلغ 6591.3 هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به سال قبل مبلغ 1978.8 هزار میلیارد ریال (معادل 42.9 درصد) افزایش داشته است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: مرمت کل قنات کشور به 26 همت (هزار میلیارد تومان) سرمایه نیاز دارد.

قیمت دلار و یورو در بازار آزاد نسبت به دیروز با تغییر زیادی مواجه نشده است.

مدیر اکتشاف ایمیدرو گفت: در 9 ماهه امسال در حوزه اکتشافات سنگ آهن، زغال سنگ، پلی متال، بوکسیت و غیره، 7 هزار و 838 میلیارد و 900 میلیون ریال سرمایه گذاری شد که رشد 140 درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل تامین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی از پایان ساخت و الحالق یک فروند بارج جمع آوری آلودگی مواد نفتی به ناوگان شناورهای خدماتی این سازمان، خبر داد.

آخرین قیمت سکه و طلا برای امروز 18 بهمن ماه 1401 اعلام شد که بر اساس آن قیمت سکه امامی به 24 میلیون و 201 هزار تومان رسید؛ البته حباب این سکه روی رقم 4 میلیون و 500 هزار تومان است.

همزمان باسالگردپیروزی انقلاب اسلامی باحضور فرمانده کل انتظامی کشورورئیس سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای،10باب قرارگاه وپاسگاه پلیس راه دراستان‌های سراسرکشورطی ارتباط ویدئویی افتتاح شد.

ایران در فهرست صادر کنندگان محصولات لبنی به ژاپن قرار گرفت.