سه‌شنبه 17 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

برای این که شاخص کل بتواند نواحی بالاتری را ببیند نیاز به ارزش بالاتری از معاملات خرد است.

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران دیپلماسی حمل و نقل ریلی را یکی از اولویتهای دولت جدید دانست.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: این موضوع مسئولیت‌های سنگینی را بر دوش این وزارتخانه گذاشته که باید سهم خود را در ارتقا اقتصاد کشور ایفا کند.

سخنگوی باشگاه تجار ایران و آفریقا گفت: 2.4 میلیون تن کالا به ارزش 1.1 میلیارد دلار به آفریقا صادرات داشتیم که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد 9 درصدی در وزن و 19 درصدی در ارزش داشته است.

سخنگوی وزارت صمت گفت: طراحی و مهندسی، نصب و اجرا و راه اندازی فاز 14 میدان گازی پارس جنوبی 100 درصد ایرانی است که با سرمایه گذاری 5.2 میلیارد دلاری در آستانه بهره برداری قرار گرفت.

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز توانست یک رشد متوسط را کسب کند.

کانون ارزیابی شایستگی های مدیران بیمه سینا برای 16 نفر از روسای شعب طراحی و برگزار شد.

در اولین روز از دهه مبارک فجر و درشامگاه روز سه شنبه به همت پایگاه نبی اکرم (ص) و روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی، نشست بصیرتی با عنوان جهاد تبیین برگزار شد.

سبزوار معاون امور تعاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: 880 طرح تعاونی در کشور همزمان با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی آماده بهره برداری شده است که رونق اشتغال و تولید را به همراه دارد.

رئیس سابق صندوق بازنشستگی فولاد با اشاره به مشکلات حال حاضر صندوق های بازنشستگی گفت: یکی از مهمترین اقدام ها برای حل مشکل صندوق های بازنشستگی تشکیل رگولاتور است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: برنامه ریزی شده تا سال 1408 تولید گاز کشور 500 میلیون متر مکعب اضافه شود که 120 میلیون متر مکعب از این میزان مربوط به توسعه میدان گازی کیش است

وزیر راه شهرسازی گفت: از امروز برای خدمت رسانی بهتر به روستاییان در وزارت راه وشهرسازی قرار گاه راه روستایی راه اندازی می‌شود

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: در پروژه مطالعه انواع روش های نوین برای سیستم آبیاری هوشمند "زمان" فاکتور مهمی است.

مدیرکل حمل ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: عرضه بلیت سفرهای نوروزی جاده‌ای از ابتدای اسفند و به شکل‌های متنوع انجام می‌شود.

نخستین اجلاس بین المللی شناخت ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های حمل و نقل ریلی جمهوری اسلامی ایران با مشارکت کشورهای ازبکستان بلاروس، روسیه، قزاقستان، تاجیکستان، ترکمنستان و قرقیزستان برگزار شد.

سخنگوی اقتصادی دولت از آغاز فاز دوم هوشمندسازی یارانه آرد از شب گذشته خبر داد و گفت: طی یک ماه آینده شناورسازی نیز صورت می‌گیرد و هر نانوا معادل هر نانی که می دهد آرد می گیرد.