پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اکنون بالغ بر 700 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شد که بیش از 50 درصد تعهد داده شده محقق شده است.

خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت گفت: در دولت سیزدهم مثل دولت‌های قبل نگاه ابزاری و کوتاه مدت به بورس نداریم و استفاده ابزاری دولت‌های قبل از بورس، آسیب‌های زیادی را به مردم و کلیت بازار زد.

با موافقت وزیر جهاد کشاورزی با درخواست سازمان چای کشور، مقرر شد خرید تضمینی برگ سبز چای تا روز 10 آبان سال 1401 تمدید شود.

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران روز سه شنبه 3 آبان ماه میزبان عرضه 37 هزار و 50 تن ورق فولادی است.

در دیدار معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با معاون وزیر صنعت بلاروس بر توسعه روابط تجاری دو کشور و راه اندازی خط تولید مشترک انواع صنایع تاکید شد.

تجهیزات احداث جایگاه های سی ان جی در استان سیستان و بلوچستان خریداری شده و در انتظار اعلام محل های احداث این جایگاه ها، از سوی استانداری سیستان و بلوچستان است.

فردا 90 هزار بشکه میعانات گازی مجتمع گاز پارس جنوبی به قیمت پایه 14 میلیون و 400 هزار ریال در رینگ داخلی بورس انرژی ایران عرضه می‌شود.

تالار صادراتی بورس کالا امروز سه شنبه میزبان دادوستد 12 هزار 420 تن قیر، 5000 تن گوگرد و 24 تن اسید استیک بود.

ساعت کار بانک ها به قبل بازگشت.

بانک مرکزی فهرست اطلاعات تسهیلات و تعهدات کلان جاری و غیر جاری بانک‌ها در پایان شهریورماه 1401 که مورد بررسی نهایی قرار گرفته است را منتشر کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ارائه آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای به بیش از 833 هزار نفر از متقاضیان مهارت آموزی در شش ماه نخست سال جاری خبر داد.

در سال گذشته خانوارهای بدمصرف که حدود 7 درصد کل خانوارهای تحت پوشش صنعت آب و فاضلاب کشور را تشکیل داده‌اند، معادل 60 درصد خانوارهای در سطح الگو که 54 درصد خانوارهای کشور را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل خدمات کسب و کار وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه اقتصادی کشور را منوط به توسعه کسب و کارها دانست و گفت: باید تخصص و دانش را در این حوزه پیاده کنیم.

شاخص کل بورس اکنون به وضعیت حمایتی اول خود نزدیک شده است و انتظار می رود که شاخص بورس در روزهای آتی روند صعودی به خود بگیرد.

مدیرعامل بانک ملت در نهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی و چهارمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور با مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و... دیدار کرد.

امروز نیز بازار سرمایه با ریزش شاخص کل همراه بود اما نکته مثبت ورود پول هوشمند بیش از روزهای گذشته است.