جمعه 14 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

سخنگوی انجمن لبنی با انتقاد از تصمیم جدید وزارت جهاد برای اختصاص 50 درصد شیرخام برای تولید چهار محصول، گفت: آیا وزارت جهاد فروش این محصولات را تضمین می کند؟

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: حذف متقاضیان طرح نهضت ملی بدون علت موجه در هیچ یک از شرکت‌های تابعه قابل قبول نخواهد بود.

وزارت امور اقتصاد و دارایی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: لایحه کاهش حقوق گمرکی مواد اولیه، واسطه‌ای، اجزا قطعات و ماشین‌آلات، ارتباطی به کاهش نرخ ارز حقوق ورودی از ETS به 4200 تومانی ندارد.

سخنگوی وزارت صمت از آغاز مرحله دوم قرعه کشی یکپارچه خودرو از فردا شنبه بیست و پنج تیر از ساعت هفده به مدت سه روز خبر داد.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری از تخلف دو شرکت هواپیمایی در زمینه فروش اجباری اقامت هتل، همراه بلیت هواپیما خبر داد.

جشنواره فروش محصولات به مناسبت عید سعید غدیر خم در روش‌های مختلف از روز شنبه 25 تیر ماه آغاز می‌شود.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین الملل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از افزایش 98 درصدی ترانزیت کالا در سال گذشته در مقایسه با سال 1399 خبر داد.

وزیر نفت از اختصاص بیش از 1000 مگاوات از ظرفیت نیروگاهی صنعت نفت به شبکه برق، خبر داد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: سازمان امور اراضی با تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی کشاورزی با قدرت و جدیت در حال برخورد است.

مرکز مدیریت راه‌های کشور از ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) محدوده‌های بیلقان، سرودار، وینه و نساء خبر داد.

دولت سیزدهم در طول یک سال گذشته با راه‌اندازی سامانه ملی اشتغال و کسب و کار کشور و چند اقدام مهم دیگر به دنبال ایجاد اشتغال پایدار است که بر این اساس توانسته است به 50 درصد وعده خود عمل کند.

تهران - معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران وضعیت ترافیک در محورهای مواصلاتی این استان را تشریح کرد.

هفته اخیر را یکی از پر اتفاق ترین هفته های اقتصاد ایران در حوزه مالیات دانست و مهمترین خبر رونمایی از «سامانه ملی مودیان مالیاتی» و کاهش مالیات علی الحساب واردکنندگان مواد اولیه بود.

نخستین قطار ترانزیتی روسیه - هند با عبور از مرز سرخس وارد کشور شد و به برای حمل دریایی محموله، به بندر شهید رجایی می رود؛ همچنین بسته حمایت از مستأجران در هیئت دولت به تصویب رسید.

بررسی آمار نرخ رشد دوازده‌ماهه نقدینگی در ماه‌های اخیر حاکی است که نرخ رشد نقدینگی از 42.8 درصد در پایان مهرماه 1400 طی یک روند نزولی به 37.3درصد در پایان اردیبهشت ماه 1401 کاهش یافته است.

کرمان - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به زودی توافق های اقتصادی خوب و تاثیرگذاری با روسیه شکل می گیرد.