جمعه 14 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

ایران‌خودرو در راستای ارتقا و استانداردسازی فرآیندهای فروش در نمایندگی‌های سراسر کشور و پیاده‌سازی الزامات آیین‌نامه حقوق مصرف‌کنندگان، موفق به کسب رتبه دوم خدمات فروش در سال 1400 شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای تشویق کشاورزان به کشت گندم در سال آینده، قیمت تضمینی خرید این محصول تا اواخر ماه آینده (مرداد) اعلام می‌شود.

خرید تضمینی گندم از کشاورزان گندمکار از ابتدای سال جاری تاکنون در 31 استان کشور از مرز 5 میلیون تن گذشت.

سخنگوی گمرک ایران از رشد 29 درصدی تجارت غیرنفتی ایران با اعضای سازمان همکاری‌های شانگهای در بهار امسال خبر داد.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز پنجشنبه 23 تیر 1401 در بازار آزاد تهران به 15 میلیون و 50 هزار تومان رسید.

وزارت نفت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که قیمت هر مترمکعب گاز طبیعی فشرده (CNG) برای مصرف کنندگان همان نرخ قبلی یعنی 453 تومان است.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اعلام بازگشت حجاج از سرزمین وحی گفت: پروازهای برگشت حجاج از امروز پنجشنبه 23 تیر آغاز می‌شود و تا روز جمعه 7 مردادماه ادامه دارد.

واردات محصولات دانش بنیان، نانو و داروهای نوترکیب درخواستی بود که طرف صرب در در دیدار رئیس سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران با وزیر دارایی صربستان مطرح کرد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی فارس گفت: در نمایشگاه، مردم قطعا می توانند با انتخاب بهتر و صحیح تر اقدام به خرید محصول کنند و گروه سایپا در این زمینه به خوبی عمل کرده است.

معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت گفت: با برطرف شدن ایرادات امنیتی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، دور دوم ثبت نام آخر تیر ماه انجام می‌شود.

بانک مرکزی در گزارشی، نرخ رسمی 46 ارز را برای امروز اعلام کرد و بر اساس آن نرخ رسمی 12 ارز کاهش و 19 ارز افزایش یافت؛ همچنین نرخ رسمی 15 ارز ثابت ماند.

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد که ترافیک در محورهای شمالی از جمله چالوس و هراز سنگین است.

سخنگوی وزارت صمت گفت: عرضه خودرو باید با هماهنگی وزارت صمت باشد و محصولاتی که تولید و عرضه آنها بیش از میزان تقاضا است، امکان عرضه در بورس را خواهند داشت.

محرابیان، وزیر نیرو گفت: از ابتدای خرداد تا کنون 38 درصد از مشترکین برق، پاداش صرفه‌جویی دریافت کردند. دیروز حداکثر تولید و مصرف برق را در کشور داشتیم.

کارت زرد مجلس به وزیر جهاد، پرداخت 79 درصد از مطالبات گندمکاران، قاچاق شیرخشک به کشورهای همسایه وعدم تسویه مطالبات ارزی واردکنندان نهاده های دامی از جمله اخبار مهم کشاورزی در هفته جاری است.

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر گفت: دایره فعالیت کشتیرانی دریای خزر از این دریا فراتر رفته و به دریاهای آزوف، سیاه و کشورهای هند و پاکستان رسیده است.