جمعه 14 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مدیرکل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی، از تولید بیش از 15 میلیون تن ذرت علوفه‌ای در سال خبر داد.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: رویکرد و اهتمام وزیر جهاد کشاورزی برای اجرای طرح کشاورزی قراردادی برنج باعث شد که امسال در سه استان شمالی، کشاورزان با آرامش به کار کشت برنج بپردازند.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از توزیع یک میلیون و 75 هزار تن انواع کودهای یارانه‌ای در نزدیک به چهار ماهه ابتدای سال 1401 در سطح کشور خبر داد.

یک مقام مسئول گفت: 21.4 هزار میلیارد تومان به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن واریز شد که 9.9 هزار میلیارد تومان آورده متقاضیان و 11.5 هزار میلیارد تومان تسهیلات است.

معاون هماهنگی انتقال و تجارت خارجی شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: مصرف برق تا این لحظه از 66هزار مگاوات عبور کرد ضروری است مردم تا ساعت 18 رعایت مصرف کنند.

علیرضا قیطاسی دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی گفت: هرگونه خدمات بانکی که نیاز به ارائه مدارک احراز هویتی مشتریان دارد با ارائه اصل مدرک و بدون اخذ کپی در شعب بانک قابل اجراست.

اتاق اصناف ایران اعلام کرد: در صورت عرضه و یا نگهداری کالای فاقد شناسه کالا در فروشگاه‌های اینترنتی، آن کالا مشمول کالای قاچاق شده و مطابق قوانین و مقررات برخورد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: ذخایر کالاهای اساسی کشور در عالی‌ترین سطح قرار دارند و هیچ‌گونه نگرانی از این بابت وجود ندارد.

مجری طرح نهضت ملی مسکن در سازمان ملی زمین و مسکن از سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی 30 هزار واحد مسکونی در طرح ملی جهش مسکن خبر داد.

روز گذشته در پی افزایش دمای هوا مصرف برق بالا رفت و حدنصاب مصرف در کل کشور شکسته شد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: برای رفع تداخلات قوانین موازی بر روی اراضی کشور به طور مشخص برنامه‌ریزی شده و اعتبارات این طرح به صورت ملی تأمین می‌شود.

بنا به پیشنهاد دبیر شورایعالی جهاد سازندگی، معاون اول رئیس جمهور طی بخشنامه ای دستور تشکیل ستاد حمایت از حرکتهای جهادی را به وزارتخانه ها و استانداری‌ها ابلاغ کرد.

صندوق بین‌المللی پول در تازه‌ترین پیش‌بینی اعلام کرد رشد اقتصادی آمریکا در سال جاری 2.3 درصد خواهد بود، در حالی‌که ماه پیش این رقم 2.9 درصد اعلام شده بود.

معاون تجارت وزارت صمت گفت: حذف ارز ترجیحی اقدامی بود که باید انجام می‌شد ولی اینکه تخصیص آن تنها عامل تورم بوده، اشتباه است و عوامل دیگری مثل خلق پول و کاهش ارزش ریال، عوامل اصلی تورم هستند.

مدیرعامل بورس انرژی گفت: با تصویب معافیت مالیات بر ارزش افزوده اوراق سپرده کالایی تا پایان سال گواهی های سپرده بر حامل های انرژی گوناگون منتشر می‌شود.

بورس تهران امروز در حالی با پیشرو شدن پالایشی‌ها شاهد سبزپوش شدن نماگرهای بورسی بود که ضعف ارزش معاملات همچنان سینگال فرصت فروش برای برخی معامله گران است.