جمعه 14 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

بر خلاف رویه دوماهه ابتدایی سال 1400 که عمده تامین مالی دولت با اتکای به منابع خزانه صورت گرفته بود، پرداخت‌های دولت در دو ماهه ابتدایی سال 1401 با اتکا به منابع سپرده‌ای خود بوده است.

شرکت گاز استان تهران از قطع موقت گاز در محدوده‌هایی از شهرستان قدس خبر داد.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌ها از اولویت اجرایی 560 کیلومتر مسیر ریلی در پنج استان خبر داد و گفت: در صورت تامین اعتبار امکان بهره‌برداری از این مسیرها در سال جاری وجود دارد.

جداول گزیده آمارهای اقتصادی مربوط به اردیبهشت ماه سال 1401 منتشر شد.

یک نهاد نظارتی در انگلیس هشدار داد در نتیجه جنگ اوکراین، ذخیره فولاد این کشور کاهش یافته و برای مقابله با این وضعیت دولت باید تحریم‌ها علیه واردات فولاد چین را لغو کند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از باز شدن مجدد سامانه حمایتی طی یک هفته تا 10 روز آینده خبر داد.

معاون نظارت بر حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری گفت: سیاسی شدن، رفاقت بازی، اولیگارشی و تضاد منافع اقدامات مناسبی در شستا نبوده است.

اگرچه دقیقاً یک ماه پیش وزارت صمت به طور کلی جلوی عرضه خودرو از طریق بورس را گرفت و آن را اقدامی غیرقانونی نامید، اما شب گذشته اعلام شد که وزارت صمت با این عرضه ها موافق است.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز چهارشنبه 22 تیر 1401 در بازار آزاد تهران به 14 میلیون و 900 هزار تومان رسید.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با اشاره به اینکه 12 هزارمیلیارد تومان ازمطالبات گندمکاران هنوز پرداخت نشده، گفت: قرار بود مطالبات حداکثر طی مدت یک هفته تسویه شود اما روند آن بسیار طولانی شده است.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی از تسویه بدهی 88 هزار میلیارد تومانی تأمین اجتماعی به بانک رفاه خبر داد.

پارس آباد - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد گفت: امسال طبق پیش بینی ها 5 هزار تن شلتوک از شالیزارهای پارس آباد برداشت و از این میزان 2 هزار و 500 تن برنج سفید تولید می‌شود.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد با اشاره به افزایش هزینه های تولید، از سیاست گذاری ها در این حوزه انتقاد کرد و گفت: باتوجه به شرایط بازارهای جهانی، مسئولان باید هوشیارتر عمل کنند.

بررسی‌های میدانی از وام ودیعه مسکن حاکی است ضریب نفوذ این تسهیلات بسیار پایین بوده و تنها 3 هزار مستأجر توانسته‌اند تا کنون این تسهیلات را دریافت کنند؛ چند بانک هم متقاضی جدید نمی‌پذیرند.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی از ارائه تخفیف‌های 95 درصدی واگذاری اراضی بندری به سرمایه گذاران خبر داد.

براساس آخرین اطلاعات دریافتی از 2460 ترددشمار فعال در محورهای برون‌شهری، طی شبانه روز گذشته تردد در محورهای مواصلاتی کشور نسبت به روز قبل 3.7 درصد کاهش نشان می‌دهد.