جمعه 14 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری مهر

سیاسی خبرگزاری مهر

رئیس‌جمهور کتاب بوستان سعدی و کتاب مجموعه اسناد خلیج فارس توسط را به دبیرکل سازمان ملل هدیه داد.

نمازگزاران و اقشار مختلف مردمی تهران همزمان با دیگر شهرهای کشور امروز پس از برگزاری نماز جمعه در محکومیت اهانت به مقدسات راهپیمایی کردند.

رئیس جمهور با بیان اینکه دفاع از حقوق افراد جزو ذات جمهوری اسلامی است تصریح کرد: اعتراض در همه جای دنیا هست، اما اغتشاش را هیچ کسی قبول ندارد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: ما در حفظ نظام اسلامی با هیچکس تعارف نداریم و در مسیر حمایت از نظام اسلامی تا آخرین نفر و تا آخرین نفس و تا آخرین قطره خون ایستاده‌ایم.

آشوبگران که ابایی از حمله به مردم عادی و نیروهای انتظامی ندارند، یک نفر دیگر از مردم‌مان را غریبانه و ناجوانمردانه به شهادت رساندند.

وزارت اطلاعات در پیامی اعلام کرد: حضور در تجمعات غیرقانونی موجب تعقیب قضایی می‌شود.

وزیر اطلاعات گفت: به فتنه‌گران داخلی و خارجی هشدار می‌دهند که هرگز خواب‌های آشفته و شوم آنان علیه ارزش‌های دینی و دستاوردهای سترگ انقلاب اسلامی تعبیر نخواهد شد.

رشت - سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به طرح سوت زنی گفت: سامانه‌ای برای ثبت مفاسد اقتصادی از سوی مردم طراحی شده که در دست بررسی است و تا یک ماه آینده نهایی و به قانون تبدیل می‌شود.

رئیس جمهور در دیدار با دبیرکل سازمان ملل با تأکید بر اهمیت جایگاه این سازمان گفت: سازمان ملل باید به معنی واقعی سازمان ملت‌ها باشد نه سازمان قدرت ها.

ارتش جمهوری اسلامی ایران طی بیانیه‌ای، هرگونه تخریب اموال عمومی و اختلال در امنیت مردم و کشور و هجمه به حافظان امنیت را به شدت محکوم کرد.

وزیر امور خارجه کشور گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید بر اساس وظایف و مسئولیت فنی خود عمل کند و از رویکرد سیاسی و دوگانه در مورد برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای فاصله بگیرد.

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس گفت: بیگانگان دلشان را به اغتشاش برخی از فریب خورده‌ها و مزدوران خوش نکنند چرا که انقلاب ما مسیر خودش را با اقتدار ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور با اشاره به رویکرد تهران در زمینه توسعه روابط با کشورهای افریقایی گفت: در بخش‌های متنوعی از جمله انرژی، معدن، کشاورزی و فناوری امکان گسترش همکاری‌های ایران با زیمبابوه وجود دارد.

رئیس جمهور که به منظور شرکت در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به نیویورک مقر این سازمان سفر کرده بود، در پایان سفر این شهر را به مقصد تهران ترک کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: سخنرانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل صدای حق طلبی بوده است.

سخنگوی وزیرامور خارجه نوشت: فرار از شنیدن حقایق کمکی به رژیم آپارتاید (صهیونیست) نمی کند.