جمعه 14 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری مهر

سیاسی خبرگزاری مهر

بندرعباس - همزمان با رژه بزرگ دریایی نیروهای مسلح در آبهای خلیج فارس، شناور زرمی شهید سلیمانی هم در این رژه برای نخستین بار به نمایش عموم گذاشته شد.

فرمانده کل ارتش ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: امروز در عالی‌ترین مدارج موفقیت و اقتدار قرار داریم و با نقش‌آفرینی سربازان ظهور، در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی، گام‌های بلندی برداشته‌ایم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از مکلف کردن دولت به تامین اعتبار لازم برای خرید گندم از گندمکاران با قیمت تضمینی و پرداخت آن به محض دریافت گندم، برای سال زراعی جدید خبر داد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تغییرات در مرزهای کشورهای منطقه را تحمل نخواهیم کرد و به کشورهای آذربایجان و ارمنستان توصیه داریم مشکلات خود را از طریق گفتگو حل کنند.

بندرعباس - رژه دریایی با شرکت 1444 شناور مردمی و یگان های شناوری نیروهای مسلح در بندرعباس آغاز شد.

مراسم رژه نیروهای مسلح همزمان با 31 شهریور آغاز هفته دفاع مقدس در جوار مرقد بنیانگذار انقلاب اسلامی آغاز شد.

بندرعباس - رئیس مجلس با اشاره به اقتدار و آمادگی نیروهای نظامی کشور گفت: امنیت خلیج فارس با ترک نیروهای فرامنطقه ای محقق می شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: براساس گزارش‌های مکرر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هیچ‌گونه انحرافی در برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد بنابراین با غوغاسالاری نمی‌توانند اهداف خود را پیش ببرند.

بندرعباس - مراسم رژه نیروهای مسلح با حضور محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در کنار سواحل خلیج فارس آغاز شد.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: پایان اشغالگری و خروج نیروهای خارجی که به صورت غیرقانونی در سوریه حضور دارند، و احترام کامل به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه از پیش نیازهای ضروری است.

وزیر امور خارجه ایرلند به علاقه مندی کشورش برای تعمیق روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد، و با اشاره به تحولات جاری در اروپا گفت: تمایل زیادی برای روابط تجاری و اقتصادی وجود دارد.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیرو زمینی سپاه گفت: دفاع مقدس پایان نیافته و رویکرد دشمن در دهه کنونی جنگ ترکیبی تمام عیار بوده و با تلاش و توان همه جانبه به میدان آمده است.

رئیس جمهور گفت: با توجه به سوابق طولانی همکاری‌های ایران و ژاپن، ضروری است با یافتن راه‌های ابتکاری از اثرگذاری تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه آمریکا بر روابط دو کشور جلوگیری شود.

رئیس‌جمهور گفت: تشکیل دولت قوی و مقتدر در لبنان بسیار راهبردی بوده و در این مسیر وحدت همه اقوام و گروه‌ها در لبنان بسیار تعیین کننده است.

کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام کرد: صیانت از مرزهای شناخته شده بین المللی و تمامیت ارضی کشورها یک ضرورت اجتناب ناپذیر و هرگونه خدشه در آن غیرقابل پذیرش و مغایر با اصول حقوق بین المللی است.

جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه تهران در واکنش به هتک حرمت مقدسات و آتش زدن پرچم ایران به بهانه درگذشت مهسا امینی تجمع کردند.