دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت همسر شهید آیت الله مطهری را تسلیت گفت.

عضو شورای سیاست‌گذاری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی «‌مادر، نوزاد و کودک» گفت: از ویژگی‌های مهم این دوره هم‌افزایی بخش‌های دولتی و خصوصی، انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد بود.

نشست دیدار و گفت‌وگو با علی ملایجردی روز شنبه 6 اسفند توسط «انجمن داستان سیمرغ نیشابور» در دفتر این انجمن برگزار می‌شود.

اردوی آموزش بازی‌سازی پیشرفته استان هرمزگان در ادامه برنامه‌ریزی انستیتو ملی بازی‌سازی برای کشف استعدادهای ناشناخته صنعت بازی از هفتم تا دوازدهم اسفند برگزار می‌شود.

نشست هفتگی شهر کتاب روز سه‌شنبه نهم اسفند به نقد و بررسی کتاب «درخت‌ها و قتل مرزوق» اختصاص دارد.

جشن اعیاد شعبانیه با مسابقه و اهدای جوایز امروز جمعه پنجم اسفند ماه در باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.

نشر نیلوفر نخستین چاپ کتاب «ادبیات و انقلاب: نویسندگان روس، آلمان و از آسیا تا آمریکا» نوشته یورگن روله را با ترجمه علی اصغر حداد منتشر کرد.

یوسفعلی میرشکاک گفت: ما نیازمند تفسیر حماسی از قرآن هستیم نه تفسیرهای عرفانی و اجتماعی از آن؛ چون این تفسیر به کار ما می‌آید و راه مرگ‌آگاهی را برای‌مان باز می‌کند.

فراخوان ملی و بین‌المللی «ایده روایت زن شهید» که توسط «اداره‌کل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور و ایثارگران» و «بنیاد آیه‌های ایثار و تلاش» برگزار می‌شود، تمدید شد.

نویسنده کتاب «این تانک واس ماس» گفت: این کتاب جز معدود کتاب‌های کمیک در این موضوع است و مورد اقبال قرار گرفته است.

اعلام زمان ثبت‌نام ناشران داخلی برای حضور در نمایشگاه کتاب و دو انتصاب در کتابخانه ملی از جمله اخبار مهمی هستند که در گزارش یک هفته با کتاب این هفته آن‌ها را مرور می کنیم.

کارشناس اداره استاندارد استان تهران گفت: بسیاری از اسباب‌بازی‌ها در بازار تهران، غیراستاندارد است و اداره استاندارد در سال جدید، نظارت دقیق‌تری بر بازار خواهد داشت.

خانه کتاب و ادبیات ایران اعلام کرد کتابفروشی‌های عضو «سامانه خرید از کتابفروشی» می‌توانند اطلاعات کتاب‌های کمک درسی و درسی موجود در کتابفروشی خود را بارگذاری کنند.

آئین نکوداشت زنده یاد عبدالحسین زرین کوب با عنوان «زرین روزگاران» روز سه‌شنبه 9 اسفند در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

نشست بررسی کتاب «نظامی گنجه‌ای و پنج گنج» اثر نصرالله امامی استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهید چمران اهواز چهارشنبه دهم اسفند برپا می‌شود.

کتاب «آقای هاشمی» به زودی توسط انتشارات شهید کاظمی به بازار کتاب می‌آید.