جمعه 21 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

دبیر علمی سیزدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری گفت: انتخاب برگزیدگان، هدف غایی جشنواره ملی پژوهش و فناوری نبوده و دبیرخانه این جشنواره، درحال برنامه ریزی برای آینده است.

کتاب «جنگ +2: آمریکا علیه انقلاب» نوشته سیدمسعود جزایری توسط نشر سرو منتشر و راهی بازار نشر شد.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی گفت: یکی از ویژگی‌های حکیم نظامی این است که یک تجربه عاشقانه با همسرش آفاق را پشت سر گذاشت و با پیشینه عاشقانه نگاه جدیدی را ارائه کرد

تأکید بر توسعه مناسبات و گسترش فعالیت‌های آموزشی ایران و افغانستان محور دیدار وابسته فرهنگی کشورمان و رئیس و اعضای هیأت مدیره کمیته حمایت و نظارت از خبرنگاران و رسانه‌های هرات بود.

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بیانیه گرامیداشت سالروز عملیات خیبر، جلوگیری از تحریف تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را ضامن قدرت بازدارندگی کشور دانست.

قم - عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: با وجود اینکه در این نمایشگاه، بن‌کارت خرید کتاب به مخاطبان ارائه شده اما با این وضع گرانی‌ها و قیمت کتاب‌ها تناسب ندارد.

روایت کتاب «خانه‌ای برای همه» در ظاهر بسیار روان و یکنواخت است اما بسیار شبیه الگوهای فاطمه واری است که در جستجوی ساختن آن ها هستیم.

اولین نمایشگاه تخصصی بازی و سرگرمی، فناوری‌ها و صنایع وابسته با حمایت معنوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از امروز دوم تا پنجم اسفند در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

رمان «درسِ پیش از مُردن» اثر ارنست. جی. گینز با ترجمه سیدرضا ابراهیمی توسط نشر نقش جهان منتشر و راهی بازار نشر شد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بامداد سه‌شنبه دوم اسفند برای شرکت در دوازدهمین دور گفت‌وگوهای دینی ایران و کلیسای ارتدوکس روسیه وارد مسکو شد.

جومپا لاهیری نویسنده هندی‌الاصل متولد لندن که در آمریکا بزرگ شده و اکنون در رم ساکن است، شخصیتی است که در تقاطع فرهنگ‌ها قرار دارد و امروز به زبان ایتالیایی می‌نویسد.

کارشناس روند و آینده پژوهی بنیاد ملی بازی های رایانه ای می گوید کنسول‌های جدید قابلیت‌های جریان زنده و بازی‌های ابری همگی آینده‌ای امیدوار کننده برای صنعت بازی در عصر دیجیتال ارائه می‌دهند.

رمان «خاک بکر» اثر ایوان تورگینف با ترجمه عبدالرحمن رزندی توسط انتشارات امیرکبیر به چاپ هشتم رسید.

یک تولیدکننده اسباب‌بازی معتقد است کیفیت پایین مواد اولیه مشکل اصلی اسباب‌بازی در ایران است.

کتاب «بخور نخور» نوشته محمدحسن زاده توسط انتشارات روایت فتح چاپ و روانه بازار نشر شد.

وزیر پیشین اقتصاد گفت: در دوره پهلوی ایران با صادرات روزانه 6.1 میلیون بشکه نفت و جمعیتی در حدود 26 میلیون نفر، 47 درصد جمعیتش فقیر بود.