دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

آئین نکوداشت و تجلیل از شخصیت علمی نویسنده، محقق، فیلسوف، مترجم و پدر زبانشناسی توحیدی علامه دکتر الحسینی فردا پنجشنبه 4 اسفند در خانه فرهنگ آیه منطقه 5 برگزار می‌شود.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: شناسایی نخبگان حوزه فرهنگ و هنر و رسانه از تغییر رویکردهای مهم بنیاد است.

جزئیات سی‌ونهمین سالگرد عملیات خیبر روز جمعه ساعت 20 در رادیو سیمرغ با حضور پژوهشگران دفاع مقدس تبیین می‌شود.

دهمین نشست «پاورقی» توسط مرکز رسانه معاونت راهبری استان‌های حوزه هنری با محوریت نقد کتاب «بلندبالا» روز شنبه 6 اسفند در تماشاخانه ماه حوزه هنری برگزار می‌شود.

نتایج آثار برگزیده و شایان تقدیر اقتباس از ادب فارسی و تألیف کتاب‌های ادبی معنوی همزمان با هفدهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی معرفی شدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایجاد ساختار جدیدی برای تحول حوزه‌های «فیلمنامه نویسی» «انیمیشن» و «بازی‌های رایانه‌ای» را در این‌وزارتخانه الزامی عنوان کرد.

فرهنگسرای منتظر در جوار نماز جمعه تهران روز جمعه 5 اسفند برپا می‌شود.

مجموعه 4 جلدی «نارنجی گربه آزاد» نوشته ناصر یوسفی توسط انتشارات پیدایش برای کودکان منتشر و راهی بازار نشر شد.

امیرخلبان فریدون صمدی گفت: زنده‌یاد پرویز پیروز از خلبانان پیشکسوت نیروی هوایی و یک‌مسلمان واقعی بود. او یک‌خلبان متبحر و در شرایط پیش از انقلاب یک‌مسلمان واقعی بود.

ترجمه‌های فرزاد فربد از سه‌رمان «جاسوسی که از سردسیر آمد»‌، «تلفن به مرد مرده» و «قتل بی‌عیب و نقص» نوشته جان لوکاره توسط انتشارات جهان کتاب تجدیدچاپ شدند.

سخنگو و قائم مقام سی‌وچهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از آغاز ثبت‌نام ناشران برای حضور در «سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» از ششم اسفند خبر داد.

طالبان زیارتگاه «سخی» در منطقه کارته سخی شهر کابل را بست. این زیارتگاه منسوب به امیرالمومنین (ع) است و هر ساله جشن نوروز در آن با برپا شدن علم منسوب به آن حضرت برگزار می‌شود.

دبیرعلمی و تنی چند از اعضای ستاد کنگره بین‌المللی علامه ملاعبدالله بهابادی با حجت الاسلام سیدجواد شهرستانی، دیدار کردند. شهرستانی احتمال داد تا آثاری از علامه در بغداد وجود داشته باشد.

رئیس بنیاد سعدی در دیدار با رییس سازمان امور دانشجویان کشور مهمترین کار بنیاد سعدی را استانداردسازی آموزش زبان فارسی خواند و بر لزوم هم افزایی بیشتر برای گسترش زبان فارسی در جهان تاکید کرد.

کتاب «مواظب باش نسوزی!؛ نگاهی اغراق آمیز به برخی اخبار سال 1397» توسط نشر تعالی چاپ و روانه بازار نشر شد.

نیلوفر مالک نویسنده رده سنی نوجوان می گوید نوشتن برای مخاطب نوجوان مستلزم شناخت علایق، سلیقه و دغدغه های اوست و باید حواسمان باشد که نوجوان ساده است اما نادان نیست.