چهارشنبه 2 خرداد 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

مجموعه‌مقاله «امپراتوری‌های بیزانس و ساسانی؛ دو قدرت جهانی در کشاکش جنگ و همزیستی» اثر انگلبرت وینتر و بئاته دیگناس با ترجمه جواد سیداشرف توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد.

کتاب «یک کار خیلی مهم» نوشته فرهاد حسن‌زاده توسط انتشارات فاطمی منتشر و راهی بازار نشر شد.

دوره تابستانی «فتیان» با هدف بازشناسی مفهوم عدالت و کارآمدی در ایران معاصر با حضور اساتید علوم انسانی کشور توسط کانون اندیشه جوان بررسی می‌شود.

مشهد مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: 110 ویژه برنامه کتاب محور ویژه خانواده‌ها همزمان با هفته عفاف و حجاب به همت کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

کتاب «خاطرات یک‌کتاب‌فروش» نوشته شان بایتل با ترجمه مهرداد معینی توسط انتشارات معین به چاپ دوم رسید.

رشت - کتاب «یک زندگی مهیج‌تر» با ترجمه «شقایق گل سرخ» منتشر و وارد بازار کتاب شد.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با صدور پیامی درگذشت حسن ذوالفقاری را تسلیت گفت.

نوزدهمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره سهروردی به «مقایسه حی بن یقظانِ ابن طفیل و قصه الغربه الغربیه سهروردی» اختصاص دارد که چهارشنبه 22 تیر در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

مدیر پایگاه اینترنتی لبنانیران معتقد است رسانه‌های ایرانی به علت مشکلات مالی وفشارهای سیاسی در لبنان تضعیف شده‌اند و ازجهت قدرت جریان‌سازی، قابل مقایسه با رسانه‌های غیرهمسو با ایران نیستند.

رئیس هیئت مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: تولید بازی‌های تمدن ساز با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و وزارت آموزش‌وپرورش باعث تعمیق هویت اسلامی ایرانی می شود.

همایش کارکردهای اجتماعی و تربیتی ادبیات عاشقانه توسط فرهنگسرای خانواده برگزار می شود.

آنان که به قرب و تقرب دست یافته اند و جذب و انجذاب را تجربه کرده اند در پس ریاضت‌های از خویش گذشتگی و بی خویشتنی، آن را یافته اند.

محمود شالویی، مدیر کل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تماس تلفنی پیگیر وضعیت جسمانی هوشنگ ابتهاج شد.

یکی از هنرمندان ایرانی نقاشی کشیده است که از سمت راست چهره شهید ابومهدی المهندس و از سمت چپ همان نقاشی، تصویر سردار شهید سلیمانی مشاهده می شود.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت حسن ذوالفقاری را تسلیت گفت.

کتاب «خوان اول عاشقی» روز سه‌شنبه 21 تیرماه توسط کانون پرورش فکری کودک‌ونوجوان نقد و بررسی می شود.