سه‌شنبه 1 خرداد 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

امیرهوشنگ ابتهاج (ه. الف سایه) به دلیل نارسایی کلیوی در بیمارستانی در آلمان بستری شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خوشبختانه با دستور شخص رئیس جمهوری محترم واردات کاغذ با قیمت مناسب انجام شده و به زودی بخش مهمی از کاغذ مورد نیاز رسانه‌های مکتوب تأمین خواهد شد.

مبلغ آرژانتینی در جلسه «امید به منجی» گفت: مشکل اصلی بشریت امید بستن به چیزهایی است که قدرت برطرف کردن آرزوهایش را ندارد.

مراسم رونمایی از کتاب «21 هفته بریز و بپاچ» و کارگاه والد - کودک ویژه پیش‌دبستانی تا چهارم دبستان با حضور رضا تبریزی، در شهر کتاب مرکزی برگزار می‌شود.

مهدی رمضانی، دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: غفلت از فضاهای فرهنگی باعث شکاف در جامعه می‌شود. شکل‌گیری محافل ادبی در کتابخانه‌های عمومی یکی از راه‌های ایجاد ارتباط با مردم است.

جشنواره بین المللی مد و لباس فجر همراه با رونمایی از سامانه شیما، شنبه 18 تیر، کار خود را با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی و جمعی از نمایندگان و مسئولان آغاز می‌کند.

ملکم خان که تصویر به شدت دوگانه‌ای از او در تاریخ ایران ثبت است هنگام سفارت در رم در نامه‌ای به وزارت خارجه به استقراض از دول خارجی تاخت و روش‌های دیگری را برای جذب سرمایه پیش کشید.

ترجمه کتاب‌های مجموعه «شمارش معکوس بزرگ» توسط انتشارات فاطمی برای کودکان و نوجوانان منتشر و راهی بازار نشر شدند.

کتاب «تصفیه‌های گسترده استالینی» با ویرایش نوح برلاتسکی با ترجمه شهربانو صارمی توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد.

رمان «ما که خواهریم» نوشته آنه گِست‌هویزن با ترجمه مهشید میرمعزی توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شد.

کتاب «بزنگاه» نوشته حسام رضایی روزنامه‌نگار سیاسی توسط انتشارات مولفین طلایی منتشر و راهی بازار نشر شد.

انتصاب رئیس دبیرخانه نمایشگاه بین الملی کتاب تهران و معرفی شایستگان تقدیر جایزه کتاب سال ازجمله مهم ترین اخبار حوزه کتاب در این هفته بودند.

آستانه اشرفیه - رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران با بیان اینکه «دکتر معین» را باید به عنوان فردوسی زمان دانست، گفت: احیا و پویایی زبان فارسی میراث ماندگار استاد «معین» است.

آستانه اشرفیه - معاون امور مجلس رئیس جمهور با بیان اینکه استاد معین به ایران و اسلام دلبسته بود، گفت: مؤسسه فرهنگی «دکتر معین» در آستانه اشرفیه تأسیس می‌شود.

مشهد مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: آثار نظامی ملحم از شعائر اهل بیت (ع) است و او توجه خاصی به معارف اهل بیت (ع) داشته است.

مرور خاطرات روزهای قیام گوهرشاد و کشف حجاب در ایران را در این فیلم مشاهده می کنید.