چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

به گفته خانه کتاب و ادبیات ایران، در سه ماهه اول سال 1401 ناشران 26هزار و 365 عنوان کتاب راهی بازار نشر کردند که در مقایسه با زمان مشابه در سال 1400 افزایش 52 درصدی را نشان می‌دهد.

اجرای باشکوه سرود سلام فرمانده توسط جوانان و نوجوانان بیروتی را در این فیلم مشاهده می کنید.

مرتضی قاضی در مراسم رونمایی کتاب «آقا سعید» ضمن بیان این‌نکته شهید محمدسعید جعفری حق بزرگی به گردن انقلاب و دفاع مقدس دارد، گفت: سال‌ها منتظر انتشار این‌کتاب بودیم.

رئیس سازمان تبلیغات ضمن اعلام آمادگی این‌سازمان برای همکاری و حمایت از تولید بازی‌های فاخر گفت: بازی رایانه‌ای باید جریان ساز باشد و منجر به نشر بازی‌های مبتنی بر فرهنگ اسلامی ایرانی شود.

ترجمه میرجلال‌الدین کزازی از کمدی الهی اثر دانته توسط انتشارات معین به چاپ پنجم رسید.

رایزن فرهنگی سابق ایران در ژاپن گفت: بانو یامامورا به حق دغدغه ایران اسلامی را با تمام وجود داشت و همه ما این دغدغه را احساس می کردیم.

نوزدهمین نشست فعالان ایرانی‌اسلامی با حضور فعالان این‌حوزه برگزار شد.

نشست تخصصی بررسی تجربه‌های نزدیک به مرگ با سخنرانی علیرضا قائمی نیا و رضا غلامی و با دبیری لیلا اردبیلی بیستم تیر برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت ارشاد گفت: ناشران به چارچوب‌های فرهنگی و زیست بوم ایرانی اسلامی توجه بیشتری داشته باشند.

رئیس مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: فارابی یک فیلسوف سیاسی واقع گراست. او در دایره تفکرات انتزاعی یا توهمات خود نسبت به جامعه محصور نمی‌شود.

یوسفعلی میرشکاک گفت: کمترین نشانه روشن روانی ما در افتادن با نظام سلطه جهانی است ولی عملکرد اقتصادی نشان می‌دهد گسسته خرد داریم.

مدیران صندوق اعتباری هنر امروز با حضور در منزل یوسفعلی میرشکاک، گواهینامه درجه یک هنری در رشته شعر را به این شاعر و نویسنده تقدیم کردند.

عضو هیئت علمی دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران در مراسم رونمایی ازبسته «کارکردهای اجرایی» گفت: ورود به دنیای کودکان به راحتی ورود به دنیای بزرگسالان نیست و با موضوع پیچیده‌ای روبه‌رو هستیم.

مناف التمیمی مدیر بخش مرمت حرم امام حسین (ع) از بخش مرمت کتابخانه مجلس دیدن کرد.

انتشارات بورس کتاب‌های «پژوهش‌های حسابداری رفتاری»، «تحلیل‌های مدیریت مالی» و «مروری جامع بر اجرای حسابرسی داخلی» را تجدید چاپ کرد.

کتاب «ابن طفیل: سرگذشت زندگی عقلانی» نوشته تانلی کوکونن با ترجمه پریسا سجادی توسط نشر نامک منتشر شد.