چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

دبیرخانه سومین جشنواره ملی فردخت، زمان ثبت‌نام در این‌رویداد را اعلام کرد.

در کنار همه مشغله‌های فکری، علمی، تربیت شاگردان، تفسیر قرآن کریم، تبیین احکام الهی و نقل روایت، امام پنجم (ع) از فعالیت‌های اقتصادی و کسب روزی حلال نیز غافل نبود.

سومین دوره «تربیت مربی فلسفه برای / با کودکان» در موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار می‌شود.

مترجم کتاب «فاشیسم ابدی» می‌گوید اکو در این‌اثر ویژگی‌های جوامع فاشیستی را برمی‌شمارد. در برخی از مقالات این کتاب نیز مواجهه او با مسائل روز از جمله نقدهایش از اسلام ستیزان را مطرح می‌کند.

کتاب «انقلاب بلشویکی» با ویرایش سیلویا انگدال و ترجمه شهربانو صارمی توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد.

آیین رونمایی کتاب «آقاسعید»؛ برگ‌هایی از زندگی و زمانه شهید سیدمحمدسعید جعفری، فردا چهارشنبه 15 تیر در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود.

دومین دوره لیگ بازی‌های موبایلی «کتاب‌بازی» با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از عید قربان تا عید غدیر برگزار می‌شود.

شانزدهمین حراج تهران جمعه 10 تیرماه در حالی برگزار شد که آثار هنری به ارزش 78 میلیارد تومان در این مراسم به فروش رفت، به گفته کارشناسان این حراجی ها اهداف دیگری را دنبال می‌کند.

کتاب «انتری که لوطیش مرده بود» نوشته صادق چوبک همزمان با سالروز تولد این‌نویسنده توسط انتشارات بدرقه جاویدان به چاپ ششم رسید.

سامانه شیما (سامانه یکپارچه مد و لباس ایران) روز شنبه 18 تیر رونمایی می‌شود.

کتاب «سیمای مجاهد در قرآن: بازشناسی سیره اخلاقی و رفتاری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» نوشته سمیه رضایی توسط نشر امتداد حکمت منتشر شد.

روس‌ها از آغاز جنگ‌هایشان با ایران در زمان فتحعلیشاه تا پس از پیروزی انقلاب مشروطه مدام چشم طمع به میراث موجود در مقبره شیخ صفی الدین اردبیلی داشتند و مدام آنجا را غارت کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی از خدمات و تلاش های حجت الاسلام و المسلمین حسین طائب در زمان تصدی مسئولیتش قدردانی کرد.

سلسله جلسات خوانش اقتصادی از سیره نبوی (ص) از چهارشنبه 15 تیر در مجموعه فرهنگی سرچشمه نور انقلاب برگزار می‌شود.

نشست ادبی حریر ویژه بانوان فردا سه‌شنبه 14 تیر در «خانه شعر و ادبیات» برگزار می‌شود.

کتاب «روایت ناتمام» شامل خاطرات سردار شهید سیدحمید تقوی‌فر توسط انتشارات موسسه ایران منتشر و راهی بازار نشر شد.