جمعه 14 اردیبهشت 1403

مهم‌ترین وظیفه کمیته مساجد دهه فجر؛ معرفی دستاورد‌ها و اهداف انقلاب اسلامی

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
مهم‌ترین وظیفه کمیته مساجد دهه فجر؛ معرفی دستاورد‌ها و اهداف انقلاب اسلامی

حجت الاسلام خداداده گفت: مهم‌ترین وظیفه کمیته مساجد ستاد مرکزی دهه فجر، معرفی دستاورد‌ها و اهداف انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین کمال‌الدین خداداده، رئیس کمیته مساجد ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی بیان کرد: اساساً بزرگداشت دهه فجر هم از حیث بصیرت‌افزایی مردم در مسجد و هم از نظر گستره جغرافیایی مسجد در محلات حایز اهمیت است.

او با اشاره به نقش آفرینی مسجد در تمامی برهه‌های تارخی انقلاب، تصریح کرد: جایگاه مسجد در محله باید نقطه اتکای مردم برای رفع شبهات و سوالات باشد و از اینرو رو می‌توانیم دستاورد‌های انقلاب را به خوبی برای مردم تبیین کنیم.

رئیس کمیته مساجد ستاد مرکزی دهه فجر گفت: مهمترین نقاط قوت انقلاب اسلامی پس از گذشت چهل و اندی سال مسأله آزادی و استقلال ماست؛ موضوعی که امروز دشمن نشانه رفته است؛ همچنین مسأله دیگر حضور فعال بانوان در جامعه و نقش‌آفرینی این قشر در عرصه‌های مختلف است که امروز به عنوان الگو‌های مناسب و موفق در کشور مطرح می‌شوند.

حجت الاسلام خداداده ادامه داد: بیان دستاورد‌های نظام از سوی انقلابیون از اهمیت بسزایی برخوردار است و امروز وظیفه داریم مواضع و همچنین ظرفیت‌های جمهوری اسلامی را بیش از پیش معرفی کرده است و در راستای ارائه الگو‌ها و مدل‌های خوب و اصلاح روند‌ها حرکت کنیم چراکه این نگرش، نتایج قابل قبولی را به همراه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین خداداده، با تأکید بر این که معرفی دستاورد‌های انقلاب اسلامی و خروج از برخی کلیشه‌ها در برنامه‌ریزیِ فعالیت‌ها، منجر به شکل‌گیری نتیجه مطلوب می‌شود، بیان کرد: وظیفه ما درک خوب مخاطب است که امیدوارم با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم بتوانیم در کمیته مساجد دهه فجر امسال شاهد رونق این فعالیت‌ها باشیم.

حجت الاسلام غلامعلی قدیریان، دبیر کمیته مساجد ستاد مرکزی دهه فجر بیان کرد: کمیته مساجد ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی به منظور سازماندهی، برنامه‌ریزی و با هدف اثرگذاری مطلوب بر اقشار تشکیل شده است و نهاد‌ها و سازمان‌های عضو در این کمیته با برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های مشترک و مستقل در راستای گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی گام بر می‌دارند.

او گفت: نمایندگان هشت دستگاه در این کمیته حضور دارند که متشکل از معاونت فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد؛ معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه؛ معاونت فرهنگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه؛ امور مساجد سازمان تبلیغات اسلامی؛ معاونت فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز؛ معاونت فرهنگ، تحقیقات و آموزش ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر؛ سازمان بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین می‌شوند.

دبیر کمیته مساجد ستاد مرکزی دهه فجر افزود: این کمیته در پنج بخش فعالیت می‌کند که شامل بخش کشوری، استانی، شهرستان، بخش و روستا می‌شود که امیدواریم با هم‌افزایی هرچه بیشتر میان نهاد‌ها و سازمان‌های عضو بتوانیم فعالیت‌های تاثیرگذاری را در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی رقم بزنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت