سه‌شنبه 17 مهر 1403

مهم‌ترین پیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مهم‌ترین پیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است

بجنورد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: جوهره قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است به همین دلیل باید معروف‌ها را در جامعه گسترش داد و از منکرها جلوگیری کرد.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته بجنورد مرکز استان خراسان شمالی اظهار داشت: عاشورا سه محور مهم دارد که شامل سوگواری، حماسه و ایستادگی در مقابل ظلم است.

وی اظهار داشت: سوگواری همیشه در اوج بوده است و با توجه به شرایط کرونایی برگزاری گسترده آن زیاد مهم نیست بلکه پیام های این قیام تاریخی مهم است.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه عاشورا پروژه بازخوانی فرهنگ غدیر است گفت: به فرموده پیغمبر گرامی امام حسین (ع) ذخیره برای همه انسان ها است، ایشان چراغ هدایت برای بشر، مبارک و نجات بخش همه انسان ها است.

امام جمعه بجنورد بر فرزندآوری در جامعه دینی تاکید کرد و افزود: برخی ها هم اکنون داشتن یک فرزند را افتخار می دانند.

وی اظهار داشت: برخی خانواده های که یک فرزند دارند حیوان خانگی برای فرزند خود با قیمت گزاف خریداری می کنند و این موارد در حقیقت ترویج فرهنگ غرب است.

وی از موتورسواری و دوچرخه سواری زنان در خیابان ها نیز گلایه کرد و گفت: این کارها با اسلام سازگاری ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: برخی از افراد در جامعه بومی و غیر بومی را مطرح می کنند، بومی گرایی را خیلی برجسته نکنیم زیراکه با فرهنگ دینی ما هیچ‌گونه سازگاری ندارد.

*س_برچسب‌ها_س*