پنج‌شنبه 3 خرداد 1403

موافقان استیضاح فاطمی امین چه گفتند؟

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
موافقان استیضاح فاطمی امین چه گفتند؟

بررسی استیضاح فاطمی امین وزیر «صمت» در دستورکار جلسه علنی امروز قرار دارد که در این گزارش اظهار نظر موافقان استیضاح را می‌خوانید.

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، رسیدگی به طرح استیضاح سید رضا فاطمی امین وزیر «صمت» در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار دارد.

در ابتدای جلسه موافقان استیضاح نقطه نظرات خود را مطرح کردند که در ادامه گزارش اظهارات آنها را می‌خوانیم:

روند بررسی استیضاح فاطمی‌امین

سیداحمد رسولی نژاد نماینده دماوند و فیروز کوه در مجلس شورای اسلامی در موافقت با استیضاح وزیر «صمت» بیان کرد: استیضاح یکی از ابزارهای نظارتی مجلس شورای اسلامی است و عین تقویت نظام و دولت به شمار می‌رود. یک سال و چند ماه از مجلس یازدهم گذشت اما چون در سال پایانی دولت قبلی بودیم استیضاحی مطرح نشد تا بهانه‌ای دست آن دولت تنبل داده نشود.

وی افزود: سپس با آغاز دولت سیزدهم تقریبا به همه وزرای پیشنهادی دولت، مجلس رای داد و بعد از گذشت حدود 15 ماه از عمر دولت سیزدهم استیضاح یکی از همان وزرا در مجلس شورای اسلامی مطرح شد که به نتیجه نرسید و امروز نیز ما با زیان آن مواجه هستیم.

عضو کمیسیون صنایع ادامه داد: امروز استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت به دنبال نارضایتی مردم از عملکرد این وزارتخانه است. بنده قبل از ورود به محورهای استیضاح از عملکرد یک جانبه و بدون انصاف صداوسیما که هم در استیضاح قبلی و هم در استیضاح فعلی از آقای فاطمی امین دفاع کرد به شدت گلایه می‌کنم.

نماینده دماوند ادامه داد: محور اول استیضاح به خودرو باز می‌گردد براساس گزارشات، کل تولید ایران خودرو در سال 1401، 550 هزار دستگاه بود اما آمار فروخته شده 613 هزار دستگاه است. در وزارت صنعت، معدن و تجارت در دوره آقای فاطمی امین این آمار دادن روی کار آمده است که آمار خودروهایی که به کف پارکینگ عودت داده می‌شود همراه با آمار خودروهای تولیدی ارائه می‌شود.

رسولی نژاد تصریح کرد: کل تولیدات سایپا در سال 1401، 351 هزار دستگاه بود و آمار فروخته شده 381 هزار دستگاه است. مجموع تولیدات ایران خودرو و سایپا در سال 1401، 901 هزار خودرو بود اما آنچه که فروخته شده 994 هزار دستگاه است که تنها نسبت به سال 1400، 17 درصد افزایش داشته است. حال سوال این است که چگونه وعده داده می‌شود که قرار است آمار تولید خودرو به یک میلیون و 600 هزار دستگاه می‌رسد. آقای فاطمی امین استاد وعده‌هاست.

این خبر در حال تکمیل است....