شنبه 1 اردیبهشت 1403

موج بارش در بیشتر نقاط کشور

وب‌گاه تابناک مشاهده در مرجع

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان، کبری رفیعی درباره آخرین وضعیت آب و هوایی کشور گفت: امروز پنجشنبه در بیشتر مناطق کشورمان به‌جز استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، یزد، خراسان جنوبی و جنوب استان‌های فارس و بوشهر بارش برف و باران و وزش باد شدید موقتی را خواهیم داشت. شدت بارش‌ها هم امروز در شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و جنوب لرستان خواهد بود.

وی افزود: امروز به سبب وزش باد شدید در جنوب خوزستان احتمال خیرش گرد و خاک وجود دارد. فردا جمعه نیز ادامه بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و همینطور ارتفاعات استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز خواهد بود که به شکل بارش برف و باران خواهد بود و در شمال غرب کشور بارش پراکنده برف رخ می‌دهد.

این کارشناس هواشناسی اضافه کرد: از روز شنبه تا دوشنبه جوی آرام را در کشور خواهیم داشت که سبب افزایش غلظت آلاینده‌های در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت خواهد شد. امروز در نیمه شرقی کشور و روز جمعه در نیمه شرقی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید و در نقاط مستعد سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

رفیعی خاطرنشان کرد: از نظر شرایط دمایی از فردا جمعه کاهش محسوس دما را در نیمه شمالی کشور پیش بینی می‌کنیم. امروز پنجشنبه غرب خلیج فارس مواج خواهد بود و در روز‌های جمعه و شنبه هم خلیج فارس و تنگه هرمز این شرایط را خواهند داشت. آب‌های دریای خزر هم امروز مواج و متلاطم خواهد بود.

وی درباره آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران امروز ابری است و بارش باران را خواهد داشت که گاهی در مناطق شمالی تهران این بارش‌ها به شکل برف خواهد بود. حداکثر دمای تهران 9 درجه خواهد بود و حداقل دما هم به 4 درجه سانتیگراد خواهد رسید.