جمعه 13 مهر 1403

مورد مشکوک به کرونا در میان دانش‌آموزان زنجانی پایه نهم گزارش نشده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مورد مشکوک به کرونا در میان دانش‌آموزان زنجانی پایه نهم گزارش نشده است

زنجان - ایرنا - رییس اداره بهداشت و تندرستی آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در زمان حاضر امتحانات دانش‌آموزان زنجانی پایه نهم به صورت داخلی و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مدارس این استان در حال برگزاری بوده و مورد خاص و مشکوک به کرونا در بین این قشر گزارش نشده است.

محمد عباسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امتحانات پایه نهم مدارس این استان با حضور 13 هزار و 257 دانش آموز دختر و پسر در 409 حوزه امتحانی به همراه یک هزار و 500 نفر عوامل اجرایی آغاز شده است که تا پایان خرداد جاری ادامه دارد.

وی اضافه کرد: بهداشت حوزه های امتحانی پایه نهم نیز مورد بی توجهی قرار نگرفته است بطوری که با هماهنگی های لازم از طریق روسای مناطق و مدیران حوزه های امتحانی با مشارکت مدیران، معاونان و مربیان بهداشت، پروتکل‌های بهداشتی بطور دقیق رعایت و ضدعفونی ها انجام می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: طبق برنامه اعلام شده استفاده از وسایل حفاظتی شخصی برای دانش آموزان، معلمان و عوامل اجرایی حوزه های امتحانی الزامی بوده، اما مدارس موظف شدند 10 تا 20 درصد نیاز اقلام پیشگیرانه از بیماری کرونا را به صورت احتیاطی تامین کنند.

وی اظهار داشت: علاوه بر آن، شورای نظارت بر حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی تشکیل شده که رعایت این پروتکل‌ها در امتحانات دانش آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم مورد توجه است.

عباسی افزود: همچنین در این راستا برای برگزاری امتحانات در مدارس استان یک شورای نظارت بر نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مدارس با همکاری آموزش‌وپرورش و دانشگاه علوم پزشکی زنجان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه شورای نظارت در سطح کشور، استان، منطقه و مدرسه تشکیل‌شده است، گفت: این شورا بر فرایند اجرای امتحانات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت می‌کنند و تمامی ملاحظات و دغدغه‌های بهداشتی در این شورای به جد مورد توجه قرار گرفته است. رییس اداره تندرستی و سلامت آموزش‌وپرورش استان زنجان ادامه داد: تمامی مسؤولان در شورای نظارت چند بار به‌صورت مکتوب، ویدیو کنفرانس و جلسات حضوری برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی واحد امتحانات و سنجش آموزش‌وپرورش و بهداشت با بهره‌گیری از اساتید دانشگاه علوم پزشکی توجیه شده‌اند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کرونایی و ساز وکارهای در نظر گرفته تلاش می شود مشکل خاصی برای دانش آموزان به وجود نیاید و با کمترین دغدغه ای امتحانات خود را برگزار کنند.

*س_برچسب‌ها_س*