شنبه 21 مهر 1403

مورد مشکوک تیم ملی الجزایر در بازی با ایران

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
مورد مشکوک تیم ملی الجزایر در بازی با ایران

بعد از نپذیرفتن بازی تدارکاتی با برزیل، اروگوئه، پاراگوئه و ژاپن از سوی فدراسیون فوتبال و لغو بازی تیم ملی با کانادا و اکوادور سرانجام قرار است ملی‌پوشان ایرانی برابر الجزایر صف‌آرایی کنند.

فرارو: نخستین بازی تدارکاتی تیم ملی در مسیر جام‌جهانی 2022 قطر با حواشی جالبی همراه شده است. یکی از این مسائل که سروصدای زیادی در رسانه‌های ایران به پا کرده کیفیت الجزایری است که قرار است مقابل ایران صف‌آرایی کند.

به گزارش فرارو، بعد از نپذیرفتن بازی تدارکاتی با برزیل، اروگوئه، پاراگوئه و ژاپن از سوی فدراسیون فوتبال و لغو بازی تیم ملی با کانادا و اکوادور سرانجام قرار است ملی‌پوشان ایرانی برابر الجزایر صف‌آرایی کنند. بسیاری این بازی را یک رفع تکلیف از سوی فدراسیون در مسیر آماده‌سازی تیم ملی می‌دانند. چرا که تیم ملی در این دوره با هیچ تیم آفریقایی یا عربی هم گروه نیست و معلوم نیست این بازی قرار است چه کمکی به این تیم در راه رویارویی با انگلیس، ولز و آمریکا کند.

در این میان کیفیت تیم ملی الجزایر هم که قرار است رو در روی ایران قرار بگیرد مورد توجه قرار گرفته است. برخی رسانه‌ها می‌گویند که ایران قرار است با تیم دوم الجزایر بازی کند. به هر روی برخی ستاره‌های تاثیرگذار این تیم مثل ریاض محرز که ستاره منچسترسیتی در لیگ برتر است در ترکیب این تیم جایی ندارد. همچنین برخی رسانه‌ها خبر داده‌اند که در این دیدار اسلام سلیمانی بهترین گلزن تاریخ فوتبال الجزایر، عیسی ماندی مدافع کلیدی و رایس امبولحی دروازه‌بان اصلی استراحت خواهد کرد.

در سوی مقابل برخی رسانه‌های دیگر ایرانی با تیترهایی نظیر «الجزایر با ستاره‌های میلان و ناپولی» مقابل تیم ملی به استقبال این بازی رفته‌اند. با وجود غیبت برخی از ستارگان تیم ملی الجزایر مانند ریاض محرز (منچسترسیتی انگلیس)، اسلام سلیمانی (اسپورتینگ لیسبون پرتغال)، عیسی وماندی (ویارئال اسپانیا) و هشام بوداوری (نیس فرانسه)، تیم ملی الجزایر با حضور لژیونرهای اروپایی دیگرش به مصاف ایران خواهند رفت.

آن‌ها در خط دروازه ماندرا (آنژه فرانسه)، در خط دفاع توبا (والویک هلند)، هاماش (بواویشتا پرتغال)، زدادکا (کلرمونت فرانسه)، بنسباینی (بورسیا مونشن گلادباخ آلمان)، در خط هافبک کادری (کورتریک بلژیک)، زروکی (توئنته هلند)، بن ناصر (میلان ایتالیا) و در خط حمله بلال براهیمی (نیس فرانسه)، آمورا (لوگانو سوئیس)، رشید غزالی (بشیکتاش ترکیه) و اوناس (ناپولی ایتالیا) را در اختیار دارند و همین مساله تقابل دو تیم ایران و الجزایر را جذاب‌تر خواهد کرد.

به هر روی آنچه معلوم است الجزایر تعداد زیادی ستاره درجه یک در اختیار دارد که هم می‌توان با استناد به عدم حضور آنان ترکیب این تیم برابر ایران را تیم دوم خواند و هم کلی ستاره دیگر دارد که ممکن است در همین تیم دوم کار را برای ملی‌پوشان ایرانی سخت کنند.

از میان اخبار

توافق استقلال با 2 بازیکن جدید

سرمربی مطرح پرتغالی در پی خریدن مهدی طارمی