جمعه 13 مهر 1403

موشک کوتاه‌برد

موشک کوتاه‌برد

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رزمایشی که بنابر گزارش‌های رسمی، در آخرین مرحله آن، 16 فروند موشک بالستیک سپاه شامل موشک‌های عماد، قدر، سجیل، زلزال، دزفول و ذوالفقار «مواضع حساس شبیه‌سازی شده دشمن را با دقت 100 درصدی مورد اصابت قرار داده و منهم کرده‌اند.»

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سپاه پاسداران با شبیه‌سازی تأسیسات اتمی دیمونا، حمله به این مرکز حساس و حیاتی رژیم صهیونیستی را در رزمایش موشکی خود تمرین کرده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصاد نیوز: وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، شرکت لاکهید مارتین قراردادی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار برای تولید موشک‌های پاتریوت برای هفت کشور متحد ایالات متحده را به دست آورده است.

وب‌گاه فرارو

«طبق دستورالعمل طرح خروجی از باند 29 فرودگاه امام (ره) (PAROT 3G که نقطه خروجی از رادار تقرب مهرآباد است)، اعلام شده که هواپیما ارتفاع بگیرد، روی رادیال 285 درجه از فرودگاه امام تا 17 ناتیکال مایلی از فرودگاه حرکت کرده و سپس گردش به راست به جهت رادیال 311 از نقطه ایستگاه ناوبری رودشور کند و ارتفاع‌گرفتن مجاز تا نقطه PAROT را ادامه دهد. به این ترتیب، هواپیمای اوکراینی طبق این دستورالعمل...

وب‌گاه مشرق نیوز

آنچه باعث شد هواپیمای اوکراینی پس از اصابت موشک در آسمان منفجر و متلاشی نشود، عمل کردن فیوز مجاورتی موشک شلیک شده به سمت آن و برخورد ترکش‌ها با بدنه هواپیما است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، یکی از مسائل مطرح شده پیرامون حادثه سرنگونی هواپیمای بوئینگ -737 خطوط هواپیمایی اوکراینی، چرایی منفجر نشدن هواپیما در آسمان پس از اصابت موشک است که در ساعات و روز‌های ابتدایی سانحه نیز از آن بعنوان یکی از دلایل رد هدف قرار گرفتن هواپیما یاد می‌شد. سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در تشریح علت این موضوع می‌گوید: عزیزان هواپیمایی...

خبرگزاری دانا

محافل نظامی و سیاسی آمریکا از نمایش قدرت موشکی ایران شوکه شده‌اند آنها در عین حال می‌گویند ایران توانایی‌های گسترده‌تری دارد و تنها گوشه‌ای از این را در حمله به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد به نمایش گذاشته است.

وب‌گاه مشرق نیوز

یک روزنامه آمریکایی تاکید کرد عراق با سیاست اخیر دولت ترامپ، تبدیل به یک گرفتاری حاد برای کاخ سفید شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز؛ روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی تحلیلی درباره توان موشکی ایران با استناد به نظرات متخصصان نظامی نوشت: «آنچه در طی این چند سال در ایران شاهد هستیم تغییر در موشک‌هایی است که از ابزار سیاسی و فیزیولوژیکی به تسلیحاتی واقعی در میدان نبرد تبدیل شده‌اند».

خبرگزاری دانا

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت با استناد به نظرات متخصصان نظامی در مقاله‌ای نوشت ارتقای توان موشکی ایران طی یک دهه گذشته بسیار چشمگیر است.