چهارشنبه 4 مهر 1403

میزان خرید تضمینی گندم اعلام شد / 5 استان رتبه برتر خرید در کشور

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
میزان خرید تضمینی گندم اعلام شد / 5 استان رتبه برتر خرید در کشور

اقتصادنیوز: از ابتدای فصل برداشت تاکنون 11 میلیون و 976 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مجری طرح خودکفایی گندم وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تولید 15 میلیون تن گندم در فصل زراعی 1403- 1402، گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون 11 میلیون و 976 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

«سهراب سهرابی» امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره وضعیت تولید و خرید تضمینی گندم و زمان پایان برداشت افزود: این میزان خرید تضمینی گندم به ارزش 211 هزار میلیارد تومان بوده که تاکنون 167 هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

به گفته وی، طبق مکاتباتی که با سازمان برنامه و بودجه داشته ایم مقرر شده بخشی دیگر از مطالبات گندمکاران در هفته آینده پرداخت شود.

مجری طرح خودکفایی گندم وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: از این میزان گندم خریداری شده، 10 میلیون تن گندم نان برای مصارف نانوایی ها است و بین 1.5 تا 2 میلیون تن گندم صرف صنف و صنعت می شود.

وی اضافه‌کرد: با توجه به میزان تولید و خرید تضمینی گندم سال جاری، همه نیاز گندم خبازی ها و صنف و صنعت کشور از محل تولید داخل تامین خواهد شد و نیاز به واردات گندم نخواهیم داشت.

5 استان رتبه برتر خرید گندم در کشور

سهرابی تصریح‌کرد: بیشترین میزان خرید تضمینی گندم به ترتیب مربوط به استان‌های خوزستان با یک میلیون و 623 هزار تن، کردستان یک میلیون و 170 هزار تن، گلستان یک میلیون و 110 هزار تن، فارس 915 هزار تن و کرمانشاه 825 هزار تن است.

وی گفت: بررسی ها نشان می دهد که مجموع خرید گندم امسال نسبت به سال گذشته یک میلیون و 635 هزار تن معادل 16 درصد رشد داشته است.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید