پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

میزبانی رویدادهای ورزشی باعث معرفی استان‌ها می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
میزبانی رویدادهای ورزشی باعث معرفی استان‌ها می‌شود

بیرجند - ایرنا - رییس فدراسیون اسکواش گفت: با میزبانی از رویدادهای ملی و بین‌المللی ظرفیت‌های ورزشی و گردشگری مناطق مختلف کشور از جمله خراسان جنوبی معرفی خواهد شد و استعدادهای ورزشی برای فعالیت در این رشته ورزشی تشویق می‌شوند.

مسعود سلیمانی روز جمعه در آیین معرفی برگزیدگان مسابقات حرفه‌ای اسکواش بانوان کشور که با رنکینگ بین‌المللی به میزبانی خراسان جنوبی یادواره شهدای ورزشکار استان برگزار شد، افزود: اگر استانی میزبانی مسابقات را برعهده می‌گیرد اولین مورد این است که بازیکنان جهانی با ظرفیت‌های آن منطقه، مفاخر، دانشمندان، جاذبه‌های گردشگری و کسب و کارهای استان و با شهدایی که رقابت‌ها با نام آنها برگزار همچنین اینکه رقابت‌ها با همین نام در تقویم مسابقات ثبت می‌شود، آشنا خواهند شد.

وی گفت: مانند مسابقات دیگری که در تمامی رشته‌ها از جمله اسکواش در جزیره کیش شروع و به استان‌های برخوردار از زیرساخت‌های اسکواش در کشور منتقل شد که امروز شاهد برگزاری آن در استان خراسان جنوبی و شهرستان بیرجند هستیم.

رییس فدراسیون اسکواش بیان کرد: ارتقای سطح اجتماعی و ورزش استان در داخل و خارج از دیگر مزایای میزبانی است و حضور قهرمانان ارزنده اسکواش ایران در بخش بانوان در این رویداد و حضور آنها در بیرجند باعث جذب افراد و ورزشکاران به این رشته ورزشی خواهد شد.

وی افزود: توان اجرایی هیات استان و اداره کل ورزش و جوانان و دیگر مسوولین عالی رتبه در ارتباط با برگزاری و میزبانی از این گونه رویدادها از سایر موارد است و مساله دیگر ارتباط رسانه‌ای و میزان توان رسانه‌ای استان در انتشار اخبار آن رویداد است که تا چه اندازه می‌توانند آن رویداد را برجسته کنند.

سلیمانی گفت: سالن زیبایی خلیج فارس با همت اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی و هیات اسکواش در بیرجند ساخته شده و این زیرساخت، بیرجند را به محلی تبدیل کرده که بتواند میزبانی‌های بزرگ را تجربه کند.

وی افزود: سالن خلیج فارس هیات اسکواش بیرجند با چهار کورت می‌تواند میزبانی مسابقات بیرجند جنیور باشد و بازیکنان مطرح و جنیور کشورهای همسایه، کشورهای آسیایی و اروپایی در بیرجند به رقابت بپردازند و نهایتا در همه ابعاد این میزبانی‌ها مزایای بسیاری دارد.

رییس فدراسیون اسکواش گفت: امیدواریم در آینده نه چندان دور شاهد حضور بانوان ورزشکار خراسان جنوبی در رویدادهای کشوری و بین‌المللی باشیم و این مهم با توجه به وجود استعدادهای بالقوه ورزشی در این استان دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: خانم‌ها اقتداری و ثمودی دو ملی پوش بزرگسال کشورمان به عنوان قهرمانان رقابت‌های اسکواش کشور در 20 روز آینده به مسابقات قهرمانی تیمی آسیا در کوالالامپور اعزام می‌شوند.

سلیمانی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره 65 شهید ورزشکار استان خراسان جنوبی گفت: اگر امروز ما در آرامش و امنیت هستیم و رویدادی را برگزار می‌کنیم، همگی مرهون خون شهدای گرانقدر است.

رییس کمیته امور استان‌های فدراسیون اسکواش هم گفت: هدف از میزبانی رقابت اسکواش حرفه ای بانوان در خراسان جنوبی ایجاد انگیزه برای حضور بانوان در این رشته ورزشی است.

علی غنی امروز در حاشیه برگزاری رقابت‌های اسکواش حرفه‌ای بانوان که با رنکینگ بین‌المللی به میزبانی بیرجند برگزار شد، افزود: بهترین راه پیشرفت اسکواش در استان‌ها معرفی این رشته ورزشی به تمامی افراد در جامعه است که یکی از راه‌ها، برگزاری مسابقات در رده‌های سنی مختلف آقایان و بانوان است.

وی بیان کرد: برگزاری این مسابقات می‌تواند شور و شوقی را ایجاد کند و نیز کمک بهتری به معرفی این ورزش به آحاد جامعه باشد و انگیزه را برای حضور ورزشکاران و علاقه‌مندان به این رشته ورزشی ایجاد کند تا به سمت این رشته مهیج جذب شوند و استان خراسان جنوبی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

غنی گفت: مسابقات به بهترین شکل ممکن با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بدون حضور تماشاچی برگزار شد و روز جمعه نیز فینال مسابقات و اهدای جام قهرمانی را با حضور رییس فدراسیون اسکواش و مسوولان استان برگزار کردیم.

وی افزود: خوشبختانه در رده آقایان بازیکنان استان در رقابت‌های سطح کشور کسب مدال داشته‌اند که یکی از دلایل گرفتن میزبانی با توجه به نداشتن ورزشکار خانم در استان این است که مدعیان مطرح بانوان ایران در بیرجند گرد هم آمده تا فضایی ایجاد شود که ورزشکاران خانم ما در استان و شهرستان بیرجند نیز انگیزه برای ادامه رشته ورزشی اسکواش پیدا کنند و عدالت محوری را در این رشته ورزشی در استان‌ها رعایت کرده باشیم.

قهرمانان مسابقات حرفه‌ای اسکواش بانوان کشور به میزبانی بیرجند در مراسمی معرفی شدند.

این مسابقات با حضور 20 ورزشکار از استان‌های کشور یادواره 65 شهید ورزشکار خراسان جنوبی و گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش در سالن بین‌المللی اسکواش خلیج فارس شهرستان بیرجند با جایزه نقدی 250 میلیون ریالی برگزار شد و امروز برترین‌ها معرفی شدند.

فرشته اقتداری از کیش مقام اول، سوگل ثمودی از استان تهران مقام دوم و غزاله شرف‌پور از استان گلستان و آیلی نیری از تهران نیز به‌طور مشترک مقام سوم را به خود اختصاص دادند.

*س_برچسب‌ها_س*