پنج‌شنبه 14 تیر 1403

ناصر ابوشریف: خانواده‌های شهیدان غزه، دو روز آینده مهمان مردم ایران هستند + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
ناصر ابوشریف: خانواده‌های شهیدان غزه، دو روز آینده مهمان مردم ایران هستند + فیلم

گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو؛ ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران، در گفت و گو با دانشجو اعلام کرد که خانواده‌های شهدای طوفان الاقصی تنها برای مدت دو یا سه روز در تهران حضور داشتند. این هیئت فلسطینی برای معرفی برخی از مکان‌های تهران به این شهر آمده بود. اعضای این هیئت از کشورهای مختلفی نظیر لبنان، سوریه، قطر و ترکیه نیز حضور داشتند. وی ادامه داد: برخی از این خانواده‌ها...

گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو؛ ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران، در گفت و گو با دانشجو اعلام کرد که خانواده‌های شهدای طوفان الاقصی تنها برای مدت دو یا سه روز در تهران حضور داشتند. این هیئت فلسطینی برای معرفی برخی از مکان‌های تهران به این شهر آمده بود. اعضای این هیئت از کشورهای مختلفی نظیر لبنان، سوریه، قطر و ترکیه نیز حضور داشتند.

وی ادامه داد: برخی از این خانواده‌ها واقعاً از غزه بودند و به صورت گروهی از آنجا خارج شده بودند، یا به دلیل مجروحیت به خارج از کشور منتقل شده بودند و یا به دلایل دیگری از غزه خارج شده بودند. بیشتر اعضای این هیئت به دلایل مختلفی نظیر درمان یا مسائل دیگر در خارج از کشور به سر می‌بردند.

ابوشریف تصریح کرد: خانواده‌هایی از کشورهایی مانند ترکیه و قطر نیز در این هیئت حضور داشتند. این افراد بیشترشان در طول جنگ یا بخشی از آن زندگی کرده بودند و برخی از آنها بیش از 20 نفر از اعضای خانواده خود را از دست داده بودند. دو نفر از این افراد تمامی اعضای خانواده خود را در جنگ از دست داده‌اند و هیچ‌یک از اعضای خانواده‌شان باقی نمانده است.

نماینده جهاد در ایران افزود: این هیئت تنها برای دو روز در ایران ماند و بیشتر اعضای آن در دو روز آینده سفر خواهند کرد. آخرین نفر از این هیئت نیز روز پنج‌شنبه ایران را ترک خواهد کرد.

ناصر ابوشریف در انتها تاکید کرد: این دیدار فرصتی بود تا این خانواده‌های شهدا از کشورهای مختلف گرد هم آیند و تجربیات و دردهای مشترک خود را به اشتراک بگذارند و از حمایت‌ها و همدلی‌های بین‌المللی بهره‌مند شوند. حضور این خانواده‌ها در تهران نشان از عمق همبستگی و همکاری بین ملت‌های محور مقاومت دارد.