پنج‌شنبه 19 مهر 1403

نامزدهای خراسان شمالی مراقب برق‌گرفتگی باشند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نامزدهای خراسان شمالی مراقب برق‌گرفتگی باشند

بجنورد - ایرنا - مسوولان شرکت توزیع برق خراسان شمالی از نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنان خواستند تا با رعایت حریم اماکن و ادوات توزیع برق و پرهیز از چسبانیدن مواد تبلیغی خود بر آنها، از مخاطرات احتمالی عدم رعایت این هشدار ایمنی در امان بمانند.

مدیر توزیع برق شهرستان بجنورد با هشدار نسبت به حادثه ساز بودن برخی اقدامات تبلیغاتی نامزدها، خواستار رعایت حریم شبکه های برق شد و گفت: با توجه به نزدیک شدن به ساعات پایانی مهلت تبلیغات، ممکن است برخی از طرفداران نامزدها و جوانان، غافل از خطرات موجود، اقدام به نصب پوستر و بنرهای انتخاباتی در حریم شبکه های برق کنند که این می تواند بسیار برای آنان گران تمام شده و جان افراد را بگیرد.

مهندس رضا لنگری با بیان اینکه بر اساس قانون نیز نصب پوستر و بنر و هرگونه تبلیغات در حریم شبکه های برق ممنوع است، افزود: این موضوع علاوه بر قانونی نبودن به لحاظ احتمال آسیب رساندن به تجهیزات شبکه و نیز برق گرفتگی افراد، می تواند بسیار خطرناک باشد.

وی نصب داربست در نزدیکی تیرها و شبکه های برق را نیز اقدامی بسیار حادثه آفرین دانست و گفت: برپا ساختن این داربست ها در حریم شبکه های فشار متوسط می تواند آنها را برقدار کند که در صورت تماس افراد به ویژه کودکان، خطر برق گرفتگی ایجاد می شود.

مدیر توزیع برق شهرستان اسفراین نیز گفت: صعود از پایه تیرها و تجهیزات برقی ممنوع است و نصب هرگونه تبلیغات بر روی تجهیزات برقی به منزله تلاش برای تخریب اموال عمومی به شمار رفته و پیگرد قانونی دارد.

مهندس ابوالفضل دیمه کار، به حوادث احتمالی ناشی از این اقدامات اشاره کرد و افزود: حریم شبکه های فشار متوسط به گونه ای است که پیش از تماس مستقیم با شبکه نیز امکان برق گرفتگی وجود دارد و بنابراین باید هنگام تبلیغات، حفط فاصله تا شعاع مشخصی از شبکه رعایت شود. وی حریم شبکه های برق را 210 سانتیمتر عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت رعایتاین حریم، نسبت به الصاق هرگونه تبلیغات در این محدوده از شبکه به شدت هشدار داد. صعود از تجهیزات شبکه برق با هدف نصب بنر، پوستر، پرچم و هر اقلام تبلیغاتی دیگر، نصب این اقلام بر روی تیر چراغ برق، تابلو و ترانس های برق، استفاده از برق غیرمجاز برای تامین برق ستادهای انتخاباتی و نصب داربست در مجاورت شبکه های برق از جمله موارد ممنوعه و حادثه آفرین در ایام تبلیغات انتخاباتی به شمار می رود که انتظار می‌رود شهروندان با مشاهده هرگونه از این موارد به سرعت با تلفن 121 واحد اتفاقات شرکت توزیع برق تماس گرفته و مورد را گزارش کنند.

اقدامات نابسامان و غیرمتعارف تبلیغاتی برخی از نامزدها و ستادهای انتخاباتی در حالی صورت می گیرد که شهرداری بجنورد در مرکز استان خراسان شمالی اقدام به ایجاد فضایی مناسب کرده و 2 هزار مترمربع چتایی برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی در خیابان های مرکزی و پرتردد شهر نصب کرده است.

استان خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

بر اساس آخرین اعلام ستاد انتخابات خراسان شمالی، اکنون 58 نامزد در سه حوزه انتخابیه خراسان شمالی شامل بجنورد، شیروان و اسفراین بر سر 4 کرسی نمایندگی مجلس رقابت

می کنند.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات خراسان شمالی، در این استان 863 هزار نفری، بیش از 658 هزار نفر در انتخابات پیش رو واجد شرایط رای هستند.

*س_برچسب‌ها_س*